فروش دختران و زنان ایرانی را به شدت محکوم می کنیم

ماده 4 اعلامیه جهانی حقوق بشر : هیچ احدی نباید در بردگی یا بندگی نگاه داشته شود: بردگی و داد و ستد بردگان از هر نوع و به هر شکلی باید باز داشته شده و ممنوع شود.

بنا به گزارشات منتشر شده قاچاق و فروش زنان و دختران ایرانی به کشورهای امارات، اربیل و به تازگی مالزی صورت میگیرد.
حدود 21 میلیون زن، مرد و کودک گرفتار انواع مختلف بردگی در دنیا هستند و به همین دلیل کمپینی با نام «بردگی را اکنون پایان دهید» شکل گرفته است.
بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل نیز به بهانه روز جهانی «حذف بردگی» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بسیار اهمیت دارد که ما برای پایان دادن به بردگی مدرن، توجه ویژه‌ای از خود نشان دهیم.
این مساله تقریبا همیشه اقشار فقیر، گروه‌های طرد شده از سوی جامعه شامل مهاجران، زنان، اقلیت‌های قومی، قبیله‌ای و بومیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد».
هرچند که هیچ آمار دقیقی در زمینه قاچاق دختران ایرانی به کشورهای دیگر منتشر نشده، اما براساس گفته‌ شاهدان عینی و خبرنگاران، واقعیتی پنهان است؛ معضلی که به خاطر تابو بودن مباحث جنسی در ایران، به شکل جدی مورد واکاوی و بررسی قرار نگرفته و در مورد آن اطلاع‌رسانی انجام نمی‌شود.
کمیته زنان ضمن محکوم نمودن این رفتار غیرانسانی با زنان و دختران خواستار بررسی این موضوع توسط نهاد های مسئول در دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان های حقوق بشری است زیرا طبق ماده 4 اعلامیه حقوق بشر :
هیچ‌کس نباید به بندگی، بردگی و یا اسارت گرفته شود.
433
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق زنان