کتابهای منتشر شده در کتابخانه کانون در ماه آگوست و سپتامبر

کتاب « هانری چهارم»
کتاب سرگذشت مردی است که در جشن بالماسکه ای، لباس نمادین هانری چهارم را به تن می کند. ضربه ای به سرش می خورد و…

کتاب «شیرویه نامدار»
این داستان تاریخی دربارۀ یکی از پادشاهان سرزمین روم به نام سلطان ملکشاه است. او دو فرزند به نام ‘ارچه’ و ‘شیرویه’ دارد. ارچه مفسد و نابکار، و شیرویه صالح و درستکار است. پدر با مشورت وزیر فرزانه، شیرویه را جانشین خود انتخاب می‌کند و ارچه با مکر و حیله او را در چاهی می‌اندازد و برای مدتی به سلطنت می‌رسد. سرانجام کاروانان ‘شیرویه’ را نجات می‌دهند و او حق خود را می‌ستاند.

کتاب« شیداله تنبل و چند افسانه دیگر»
در زمانهای بسیار بسیار دور مردی به نام شیداله زندگی می کرد . او مرد تنبلی بود که به درد هیچ کاری نمیخورد . همسر و فرزندانش همیشه گرسنه بودند و هیچوقت جرأت نمیکردند به خریدن لباس های نو فکر کنند . روزی همسر شیداله او را سرزنش کرد که چرا نمیخواهد کار کند . شیداله به او پاسخ داد : به تو ربطی ندارد. ما در حال حاضر فقیر هستیم اما به زودی ثروتمند خواهیم شد . همسر و فرزندان شیداله صبر کردند , تااینکه سرانجام صبرشان تمام شد . روزی همسرش به او گفت « صبر هیچ فایده ای ندارد ما گرسنه ایم » شیداله تصمیم گرفت نزد فرد عاقلی برود و از او بپرسد چگونه میتواند از بدبختی رها شود . بنابرین آماده شد و به راه افتاد پس از سه روز و سه شب به گرگ لاغری برخورد . گرگ از او پرسید « مرد شجاع , کجا میروی ؟ » شیداله جواب داد به دیدار مرد خردمند می روم تا از او بپرسم چگونه میتوانم ثروتمند بشوم . گرگ با شنیدن این حرف گفت من میذارم تو بروی ولی باید از آن مرد برای من چیزی بپرسی …

کتاب «جنون نوشتن»
این کتاب چون گزیده آثار رضا براهنی است، ناگزیر بحث درباره همه آثار براهنی را با تمامی زوایا و ابعاد آن نیز می‌تواند به خود اختصاص دهد؛ به عبارت دیگر مطالعه این کتاب خواننده را با تمامی زمینه‌های هنری و فکری و شخصیتی او آشنا خواهد کرد. «جنون نوشتن» شامل پنج بخش است: 1. گزیده رمان‌ها از جمله «روزگار دوزخی آقای ایاز» که اولین بار در سال 49 چاپ شد و در این گزیده قسمت‌های اساسی آن آمده است؛ 2. گزیده شعرها؛ 3. گزیده مقالات مربوط به شعر؛ 4. گزیده مقالات مربوط به رمان؛ 5. گزیده مقدمه‌هایی که بر کتاب‌های خود و دیگران نوشته است.

کتاب «انسان، جنایت و احتمال»
در خراسان زلزله بسیار بدی رخ می دهد و در ان زلزله بسیاری از روستاها با خاک یکسان میشوند . در روستایی به نام لاجورد متوجه میشوند که مردی به نام باباخان از این فرصت استفاده کرده و همسر خود فاطمه را به قتل رسانده است . باباخان چند بار قبل از این ماجرا تصمیم به طلاق همسر خود داشته است . در این جا طی اتفاقاتی می بینیم که او در یک دادگاه یکسان با همان دلایل یک بار متهم شده و یک بار بی گناه شناخته میشود

کتاب «تشیع علوی و تشیع صفوی»
تشیع علوی و تشیع صفوی عنوان کتابی است از علی شریعتی که در سال ۱۳۵۱ خ به چاپ رسید. متن این کتاب از سخنرانی دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد که به همین مضمون بود گرفته شده است. کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی به مقایسه بین شیعه بنیادین و اصیل که در تفکر امامان شیعه بود، با شیعه در بینش و ایدئولوژی صفویان می‌پردازد. نویسنده ضمن تعریف دو نوع طرز فکر شیعه، مباحث مختلف دین اسلام و شیعه را در دو نوع اندیشه ارزیابی می‌کند. مباحثی نظیر عترت، عصمت، وصایت، ولایت، امامت، عدل، تقیه، سنت و نفی بدعت، غیبت، شفاعت، اجتهاد، دعا و تقلید در این کتاب و بین دو نوع شیوه تفکر، بررسی و مقایسه می‌شود.

کتاب«آموزش اکسل ۲۰۱۹»
اولین ورژن از اکسل در سال ۱۹۸۷ توسط شرکت ماکروسافت ارائه شد. با توجه به راحتی کار با این نرم‌افزار و کاربردی بودن آن، این نرم‌افزار توانست تمام رقیبان خود را پشت سر بگذارد و در جهان جایگاه نخست را کسب کند. شرکت ماکروسافت برای ماندن در جایگاه اول، هر چند سال یک بار یک ورژن جدید از این نرم‌افزار را به بازار ارائه می‌کند. در حال حاضر آخرین ورژن از این شرکت نسخه ۲۰۱۹ می‌باشد که به یک نرم‌افزار جهانی تبدیل شده است. نرم‌افزار اکسل یک نرم‌افزار صفحه گسترده است بدین معنی که محیط نرم‌افزار جدول بزرگی از سطرها و ستون‌ها می‌باشد که از طلاقی این سطرها و ستون‌ها سلول‌ها به وجود می‌آیند.

کتاب«بیست و یک بالون»
پروفسور ویلیام شرمان یکی از اعضای باشگاه کاشفان غرب و معلم یک مدرسه ی راهنمایی بود. او روزی تصمیم می گیرد با بالنی مجهز به مدت یکسال بر فراز اقیانوس آرام پرواز کند. اما سه هفته بعد او را با بیست و یک بالن شکسته در سواحل اقیانوس اطلس پیدا می کنند. پروفسور شرمان به دلیل وفاداری اش به باشگاه کاشفان غرب، می خواهد داستان اسرار آمیزش را در آنجا برای مردم سراسر دنیا فاش کند. هزاران انسان در کالیفرنیا منتظر شنیدن داستان شگفت انگیز شرمان هستند…

کتاب «تکنیک کودتا»
نویسنده: کورتزیو مالاپارته
از این کتاب بیزارم، از آن با تمام وجودم متنفرم. با این کتاب بود که آن چیز حقیری نصیبم شد که افتخار نام دارد. اما همه بدبختی هایم نیز با همین کتاب آغاز شد. به خاطر همین کتاب بود که ماههای آزگار زندان کشیدم، سالهای مدید در جزیره لیپاری در تبعید بودم و پلیس مرا آزارها داد. آزارهایی همانقدر پست که بی رحمانه. باز به خاطر همین کتاب بود که هم خیانت دوستان و بدخواهی دشمنان را شناختم و هم خودپرستی و بدطینتی انسان را. این کتاب سرآغاز آن افسانه ابلهانه ای است که چهره موجودی سنگدل و کلبی مسلک را به من میدهد و ازم ماکیاولی یی در رخت کاردینال رتز می سازد. اما من به جز یک نویسنده، یک هنرمند و انسانی آزاد نیستم که بیش از آنکه در بند رنج خود باشد، در بند رنج دیگریست.
تکنیک کودتا برای نخستین بار در سال 1931 در فرانسه چاپ شد و این چاپ جدید، به نوعی بزرگداشت یکصدمین سالگرد انتشار مانیفست حزب کمونیست در 1848 است. اما این کتاب هنوز همانقدر زنده و تازه است که در سال 1931 بود. شاید عده ای بر من خرده گیرند که چرا آن را غنی تر نمی کنم و بر آن چند فصل نو نمی افزایم، برای نمونه در انقلاب جمهوری در اسپانیا، انقلاب فاشیستی فرانکو، جنگ داخلی اسپانیا و دِفنِستراسیون اخیر پراگ و همه کودتاهایی که در جا به جای اروپا تدارک دیده می شود.
در پاسخ می توانم بگویم هرچند این رویدادها همه پس از چاپ تکنیک کودتا بروز کرده اند اما چیز تازه ای بر تکنیک نوین کودتا نیفزوده اند. تکنیک هنوز همانی است که در این کتاب بررسی و بازگفته شده است…

کتاب «موانع توسعه سیاسی در ایران»
نویسنده: حسین بشیریه
«موانع توسعه سیاسی در ایران» از دیدگاهی جامعه شناسانه به بررسی مشکلات ساختار قدرت در ایران می پردازد. بشیریه علم جامعه شناسی را می داند و با تکیه بر آن در صدد تبیین موانع توسعه سیاسی در ایران است.
او توسعه سیاسی را به معنای مشارکت مردم در تصمیم گیری های سیاسی دانسته و با این تعریف پذیرفته است که ایران از لحاظ توسعه سیاسی عقب مانده است. همان طور که از عنوان کتاب پیداست بشیریه در تلاش است تا موانع توسعه سیاسی در ایران را بیان کند و تمرکزش بر بیان علت آن ها و یا راه کار رهایی نیست. بلکه مثل یک اندیشمند آکادمیک در موردی صحبت می کند که حدود و ثغورش مشخص است.
او به طور کلی بحثش را از انتهای قاجار شروع می کند و تا انتهای پهلوی ادامه می دهد. بشیریه در ذکر موانع توسعه سیاسی توجهش به دوران پهلوی و تلاش شاهانش برای استقرار دولت مدرن در ایران است. دولتی که با توجه به شرایط اجتماعی تاریخی ایران به سمت مطلقه شدن رفت. شایان ذکر است که بشریه بر خلاف کاتوزیان دولت ایران را -دست کم در دوران پهلوی- مطلقه می داند و معتقد است که به هر حال موانع و قوانینی در اعمال حاکمیت خودکامه از جانب شاه وجود دارد که از مهم ترین آن ها وجود روحانیون است.
نویسنده سه مانع عمده برای عدم توسعه سیاسی در ایران بر می شمرد که نخستین آن ها کنترل متمرکز بر منابع قدرت سیاسی است. او سپس توضیح می دهد که این تمرکز قدرت چگونه موجب پیدایش ساخت قدرت مطلقه می شود که در واقع همان عدم توسعه سیاسی است. ساخت قدرت مطلقه سبب ایجاد و تشدید چندپارگی های اجتماعی می شود و نیز فرهنگ الیت سیاسی و گروه های حاکم را نیز بدل به فرهنگ سیاسی تابعیت / آمریت می کند. او رابطه بازتولید بین سه مانع ذکر شده یعنی تمرکز منابع قدرت، چندپارگی های اجتماعی و فرهنگ سیاسی گروه های حاکم را توضیح می دهد و مشخص می کند که این عوامل چگونه موجب ساخت و بازتولید ساخت قدرت مطلقه می شوند.

کتاب « ایران، تخریب ضروری »
ژان_میشل ورنوشه نویسنده، منتقد، روزنامه نگار تجسسی و جغرافیای سیاسی شناس فرانسوی6 سپتامبر 1947 در پاریس در محلۀ بلویل به دنیا آمد. او در بلگوسفر خوانندگان زیادی دارد. کتاب ایران، تخریب ضروریدر بهار 2012 نوشته شده است.

کتاب روزنامه نگاری تحقیقی
«روزنامه نگاری تحقیقی» یا اکتشافی، Investigative Journalism شاخه ای از روزنامه نگاری حرفه ای است که با ویژگی های معینی از روزنامه نگاری مرسوم جدا می شود. این نوع روزنامه نگاری گاه با نام هایی چون روزنامه نگاری دیده بان /مراقب و روزنامه نگاری مسوولیت خواه نیز شناخته می شود. این نوشته تلاشی است برای به دست دادن یک تصویر کلی و آشنایی مقدماتی برای کار عملی در حوزه روزنامه نگاری تحقیقی. این نوشته با تدقیق در مفهوم روزنامه نگاری تحقیقی، دیده بان و مسوولیت خواه شروع می شود.

کتاب شعر قفس
زنان….
زنان همیشه در بند اسارت بودند
زنان همیشه در جنگ و جسارت بودند
زنی که مهربان و دلسوز است
زنی که جسور و پیروز است
سکوت می کند زیر سلطه ی مرد
تحمل می کند حجاب و تجاوز و رنج
زنی که به عشق مرد دل میبازد
زنی که فرزندش را جان میسازد
آخرسر انگشت اتهام به سوی اوست
سر آخر نگاه بد به چشم اوست
زن باز تحمل میکند دروغ را
زن باز تظاهر می کند فریب را
روزی که راه حق را به پیش گرفت تبعید شد
روزی که سکوتش را شکست تحقیر شد
روزی که جلوی زور فریاد زد تنبیه شد
روزی که برابر مرد ایستاد تضعیف شد
زنی که پشت پرده احساس است طناز نیست
زنی که روی سکوی قدرت است جلاد نیست
زن سازده است بالنده است بی نظم نیست
زن شیدا و فرزانه است بی رحم نیست

کتاب روش تحقیق
پیش فرض‌های یک تحقیق تجربی یا آزمایشی چیست؟ ۱- انتساب تصادفی: دو گروه آزمایش و گواه داریم. یعنی من به صورت تصادفی کلاسم را به این دو گروه تقسیم کنم و به هر آزمودنی شانس مساوی بدهم برای انتخاب شدن. ۲- همتا کردن تصادفی: یعنی همانندی آزمودنی‌های انتخاب شده از نظر متغییر ناخواسته. ۳- انتخاب همگن: یکسان کردن میانگین متغییری که باید کنترل شود در گروه‌های مورد نظر. مثلاً همان تعداد که معتاد در گروه داریم فرد عادی هم داشته باشیم. وضیحات : پیش فرض‌های یک تحقیق تجربی یا آزمایشی چیست؟ ۱- انتساب تصادفی: دو گروه آزمایش و گواه داریم. یعنی من به صورت تصادفی کلاسم را به این دو گروه تقسیم کنم و به هر آزمودنی شانس مساوی بدهم برای انتخاب شدن. ۲- همتا کردن تصادفی: یعنی همانندی آزمودنی‌های انتخاب شده از نظر متغییر ناخواسته. ۳- انتخاب همگن: یکسان کردن میانگین متغییری که باید کنترل شود در گروه‌های مورد نظر. مثلاً همان تعداد که معتاد در گروه داریم فرد عادی هم داشته باشیم.

کتاب مثنوی معنوی
مثنوی، مشهور به مثنوی معنوی (یا مثنوی مولوی)، نام کتاب شعری از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر و صوفی ایرانی است. این کتاب از ۲۶٬۰۰۰ بیت و ۶ دفتر تشکیل شده و یکی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است. این کتاب در قالب شعری مثنوی سروده شده‌است؛ که در واقع عنوان کتاب نیز می‌باشد. اگر چه قبل از مولوی، شاعران دیگری مانند سنائی و عطار هم از قالب شعری مثنوی استفاده کرده بودند ولی مثنوی مولوی از سطح ادبی بالاتر برخوردار است.

کتاب«آشنایی با اصول انبارداری»
انبار و انبارداری از مهم‌ترین بخش‌های یک سازمان و یا شرکت هستند، زیرا بخش بزرگی از دارایی‌های سازمان‌ها در موجودی‌های انبار آنها انباشته شده است. موجودی کالاهای انبار باید در محل‌های امن و به صورت منظم نگهداری شود و به نحوی باشد که دسترسی به آن در مواقع لزوم به آسانی امکان پذیر باشد. نوع و مقدار مواد و حداقل و حداکثر موجودی هر یک از اقلام و همچنین نقطه سفارش مواد به طور مستمر باید مورد توجه انباردار قرار گیرد.

کتاب صوتی «قانون اساسی بر اساس حقوق پنج گانه »
قانون اساسی که به مردم ایران و مردم دیگر کشورهای جهان پیشنهاد می‌شود، حاصل کوشش مداومی است برای گشودن بن‌بست و یافتن راست راه زندگی انسان برخوردار از مجموعه‌ای از استعدادها و فضل‌ها و حقوق ذاتی حیات او بمثابه انسان و بمنزله شهروند، خودانگیخته (مستقل و آزاد) و در رشد در دو جامعه ملی و جهانی. یافتن آن زندگی در دو محیط اجتماعی ملی و جهانی که، در آنها، رابطه‌ها را حقوق تنظیم می‌کنند و در طبیعتی برخوردار از حقوق.

 

کتاب «حشاشین»
اثر تامس گیفورد با ترجمه جواد سید اسرف است؛.کشته شدن مرموز و رمز آلود خواهر والنتاین که یک راهبه جوان بوده است برادر او را که وکیل بسیار مشهوری بوده و در جوانی خویش همچنان او هم راهب یسوعیون بوده است راحت نگذاشته و به میدان می کشاند. تنها مدرکی که در دستش می باشد یک عکس رنگ رفته و قدیمی از پاریس جنگ زده در سال هزار و نهصد و چهل و سه است. بنیامین برای پیدا کردن چهار مردی که داخل عکس وجود دارند و مرد پنجم یعنی همان عکاس ناشناس با چند عدد مرگ و قتل عجیب و راز آلوده روبرو می گردد. همه به او هشدار می دهند و او را از ادامه دادن به پژوهش ها و بررسی هایش برحذر می دارند.

کتاب «تقویت فن بیان کودک»
گوش دادن به کودکان کار آسانی نیست. همه ما نیاز داریم ساعت‌هایی از روز را به خودمان اختصاص دهیم و استراحت کنیم. علاقه داریم در شبکه‌های اجتماعی مختلف وقت‌گذرانی کنیم. سریال مورد علاقه‌مان را تماشا کنیم یا… و کودکان دقیقاً هم‌زمان با سریال مورد علاقه می‌خواهند با ما صحبت کنند. وقتی از زاویه دید یک بزرگسال به حرف‌های آن‌ها نگاه می‌کنیم، معمولاً حرف مهمی هم ندارند!
قبل از تکمیل این نکته لازم است نتایج یک تحقیق جالب را با شما در میان بگذارم. تحقیق مارشمالو (یک نوع شیرینی رایج در بسیاری از کشورهای خارجی) از دهه ۱۹۶۰ توسط دکتر والتر میشل آغاز شد. طی این آزمایش، هر کودک را به یک اتاق می‌برند و به او یک عدد مارشمالو می‌دهند. به کودک گفته می‌شود می‌تواند در همان لحظه، شیرینی را بخورد و یا پانزده دقیقه صبر کند و اگر بعد از پانزده دقیقه، شیرینی خود را نخورده بود، یک شیرینی دیگر هم به او داده خواهد شد تا در مجموع دو عدد مارشمالو داشته باشد.

کتاب «کشکول شیخ بهایی»
کشکول شیخ بهایی کتابی جُنگ‌ مانند از شیخ بهایی شامل شعرها و نثرهای مورد علاقه او است. برخی از این شعرها و نثرها از خود وی و برخی نیز گردآوری او از دیوان‌ها و کتاب‌های مورد علاقه‌اش هستند. مطالب این کتاب، مضامینِ دینی، تاریخی، ادبی، ریاضی و نجومی دارند. این مطالب اغلب بی‌هیچ نظم خاصی به دنبال هم آمده‌اند. با این حال این اثر بیش از سایر تالیفات وی خواننده را به ضمیر فکری شیخ بهایی نزدیک می‌کند.

کتاب «انار بانو و پسرهایش»
نوشته گلی ترقی : گلی ترقی در ۱۷ مهر ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. پدرش لطف‌الله ترقی مدیر مجلۀ ترقی بود. در خیابان خوشبختی به‌دنیا آمد و در شمیران به مدرسه و سپس دبیرستان انوشیروان دادگر رفت. در ۱۹۵۴ (میلادی) پس از به پایان رساندن سیکل اول دبیرستان به آمریکا رفت. ۶ سال در آمریکا زندگی کرد و دیپلم دبیرستان و لیسانس فلسفه گرفت و از آن‌جا که زندگی در آمریکا را دوست نداشت به ایران بازگشت. پس از بازگشت برای گرفتن دکترای فلسفه به دانشگاه تهران رفت اما بعد از دو سال ترک تحصیل کرد و به داستان‌نویسی روی آورد. او ۶ سال در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تدریس در رشته شناخت اساطیر و نمادهای آغازین پرداخت، سپس به فرانسه رفت. هنگامی که در ایران بود با هژیر داریوش، سینماگر و منتقد ازدواج کرد و دارای ۲ فرزند شدند و سپس از یکدیگر جدا شدند. اولین مجموعه داستان‌اش به نام من هم چه‌گوارا هستم در ۱۳۴۸ توسط انتشارات مروارید منتشر شد. پس از انقلاب به فرانسه رفت در آنجا هم به نوشتن ادامه داد یکی از داستان‌های‌اش به نام بزرگ‌بانوی روح من به فرانسه ترجمه شد. در ۱۹۸۵ (میلادی) این داستان به عنوان بهترین قصهٔ سال در فرانسه برگزیده شد.

کتاب «قانون اساسی بر اساس حقوق پنج گانه »
قانون اساسی که به مردم ایران و مردم دیگر کشورهای جهان پیشنهاد می‌شود، حاصل کوشش مداومی است برای گشودن بن‌بست و یافتن راست راه زندگی انسان برخوردار از مجموعه‌ای از استعدادها و فضل‌ها و حقوق ذاتی حیات او بمثابه انسان و بمنزله شهروند، خودانگیخته (مستقل و آزاد) و در رشد در دو جامعه ملی و جهانی. یافتن آن زندگی در دو محیط اجتماعی ملی و جهانی که، در آنها، رابطه‌ها را حقوق تنظیم می‌کنند و در طبیعتی برخوردار از حقوق.

کتاب «تاریخ ایران زمین»
پیشینۀ تاریخی تمدن در ایران به تمدن‌هایی در ایلام، شهر سوخته، جیرفت و … می‌رسد، ولی شروع تاریخ سیاسی ایرانیان از آغاز حکومت پادشاهی ایران در زمان ماد است. در کتاب حاضر تاریخ ایران به شش بخش تقسیم شده که به ترتیب عبارتند از: بخش اول: پیدایش ایران، بخش دوم: شاهنشاهی هخامنشی، بخش سوم: هلنی‌ها در ایران، بخش چهارم: شاهنشاهی پارتیان، بخش پنجم: نقش تمدن ایران باستان در خاورمیانه و بخش ششم: شاهنشاهی ساسانی.

کتاب تاریخ جهانگشای نادری
نوشتهٔ میرزا مهدی خان منشی استرآبادی -منشی و مورخ نادر شاه افشار است. محتوای کتاب دربارۀ تاریخ ایران در اوایل سده ۱۲ خورشیدی/اواسط سده ۱۲ قمری و زندگی نادر شاه و لشکرکشی‌های وی به مناطق مختلف است. این کتاب نثری فنی و مصنوع دارد و در آن از واژه‌های عربی بسیاری استفاده شده‌است. این کتاب مهمترین اثر مربوط به تاریخ ایران در زمان نادر است و چون نویسنده از نزدیکان نادر بوده‌است و حوادث را به چشم خود دیده‌است، ارزش بسیار بالایی دارد.

کتاب«نصب و راه اندازی تجهیزات هوشمند ساختمان »
فلسفه هوشمند سازی ساختمان این است که همه شرایط محیطی و کارکرد تجهیزات مطابق با نیاز فرد یا ساکنین خانه تنظیم شود و در خدمت ایجاد آسایش و آرامش آنها باشد .در یک خانه هوشمند بسیاری از اعمالی که یک فرد به صورت ارادی یا غیر ارادی در خانه انجام می دهد توسط سیستم های هوشمند تنظیم و انجام میشوند که این مساله باعث صرفه جویی یا بهینه سازی زمان و انرژی می شود . برای رسیدن به این اهداف و زندگی مدرن در یک خانه هوشمند ، نیاز به یک سری تجهیزات هوشمند سازی ساختمان از جمله تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری می باشد که این تجهیزات با جمع آوری اطلاعات محیطی و انتقال آنها به سیستم های مرکزی، یک ساختمان هوشمند را مدیریت می کنند .

کتاب«اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت، ﮐﻮدﺗﺎ و ﮐﻮدﮎ»
دفاع از حقوق کودکان ایران ارتباطی به مرام گروه حزبی و سیاسی ندارد، بلکه یک عقیده و باور انسانی و جمعی است که بایستی بطور جد و مستمر مورد پیگیری قرار گیرد، جمعی دلسوز، که دغدغده های ذهنیشان نقض حقوق کودکان ایران باشد.
خوب میدانیم که مجموعه قوانین کشور ما به نفع کودکان ما و در جهت پشتیبانی از آنها نیست. در قانونگزاری ها و مدیریت های کشور نیز کودکان هیچگاه چندان جدی گرفته نمی

کتاب«داﻧﺸﺠﻮ،انتخابات و ﮐﻮدﺗﺎ»
در ﭘﯽ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت رﻳﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮرﯼ در اﻳﺮان وﻗﺎﻳﻌﯽ رخ داد ﮐﻪ ماهیت ﺟﻤﻬﻮرﯼ اﺳﻼﻣﯽ را اﺳﺎﺳﺎ زﻳﺮ ﺳﻮال ﺑﺮد ﺑﻪ اﻳﻦ دﻟﻴﻞ ﮐﻪ ﺗﺎﮐﻨﻮن ﺗﻤﺎم جنایات مسئولان در ﺧﻔﺎ و دور از دورﺑﻴﻦ هایﺧﺒﺮﯼ رخ دادﻩ ﺑﻮد وﻟﯽ اﻳﻨﺒﺎر در روﺑﺮوﯼ ﭼﺸﻤﺎن ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎران ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺟﻨﺎﻳﺎﺗﯽ در ﺧﻴﺎﺑﺎن های ﺳﺮاﺳﺮ ﮐﺸﻮر رخ داد ﮐﻪ جمهوری اسلامی ایران را وادار ﮐﺮد ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﭼﺎر ﻋﺬر ﺧﺒﺮﻧﮕﺎران ﺧﺎرﺟﯽ را ﺑﺨﻮاهد و ﺁﻧﻬﺎ را در اﺳﺮع وﻗﺖ از اﻳﺮان اﺧﺮاج ﮐﻨﺪ. در اﻳﻦ زﻣﺎن داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن داﺧﻞ ﮐﺸﻮر ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژﯼ ﺑﻪ ﺛﺒﺖ وﻗﺎﻳﻊ روز ﺑﺮ ﺁﻣﺪﻧﺪ و در اﻳﻦ راﺳﺘﺎ ﺗﻠﻔﻦ های همراه و اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻧﻘﺶ ﺑﻪ ﺳﺰاﺋﯽ اﻳﻔﺎ ﻧﻤﻮد ﻧﺪ.

کتاب «انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، کودتا و زنان ایران»
آنچه پیش رو دارید مروری بر اخبار مستند ایران از 22 خرداد تا پایان سال 1388 می باشد . بازخوانی دوباره این وقایع شاید از آنجهت خالی ازفایده نباشد که تلنگری بر ما باشد که نخست یاد آوریم شور حق طلبی وبهای پرداخته شده برای آن را ، وبعد از آن با نگاهی عمیق تر وفارغ از هیجان و حاشیه به نقد و بررسی جنبش و جستن راهکارهای خالی از خشونت و خودخواهی برای نیل به دموکراسی بپردازیم . حکومتی که در آن هیچ گروهی بنا به هیچ دلیلی (سیاسی ، عقدیدتی ، طبقه اجتماعی ، علمی ، ….) بر دیگری برتری نداشته باشد.

کتاب«انتخابات دوره دهم، کودتا و اقوام ایرانی»
سرزمین ایران کشوری است با قوم، زبان، آداب و سنن گوناگون: آذری، کرد، ترکمن، بلوچ، عرب، لر. گیلک، مازنی و … افزون بر این اقوام، پیروان ادیان مختلف نیز در این سرزمین زندگی می کنند.
هر یک از این اقوام و پیروان ادیان دارای پیشینیه ی تاریخی، فرهنگی، آداب و رسوم، ادبیات شفاهی یا مکتوب، مشاهیر فرهنگی، ادبی، تاریخی اند که آشنایی و شناخت درست و واقعی آن ها، به تحکیم هویت یکپارچه ی ملی، تقویت همزیستی مسالمت آمیز، احترام به دیگر فرهنگ ها و آداب و رسوم اقوام و ادیان الهی گوناگون و مدارا و دگرپذیری در کودکان و نوجوانان خواهد انجامید

کتاب«انتخابات دوره دهم، کودتا وادیان»
نقض حقوق اقلیتهای مذهبی هرچند سابقه ای تاریخی داشته و تضاد و تنش میان پیروان ادیان و مذاهب گوناگون بدلیل تفاوت هنجارها و معیارهای فرهنگی که خاستگاه مذهبی نیز دارند در طول تاریخ همواره وجود داشته است اما نقض حقوق اقلیت های دینی و مذهبی آنجائی که دین بعنوان ابزار اعمال قدرت از سوی حاکمین مورد استفاده قرار گرفته، شکل سیستماتیک و برنامه ریزی شده به خود می گیرد و پیروان ادیان و مذاهبی که باورهای مذهبی شان همسو و منطبق با اراده حاکمیت و منافع حاکمین نباشد بعنوان افرادی که شایسته برخورداری از حقوق اجتماعی نیستند ارزیابی می شوند.