گزارش آماری موارد نقض حقوق کودک و نوجوان در ایران – آذر ماه ۱۳۹۸

گرداورنده گزارش ؛ رضا ویسانیان

بیماری های کودکان : ۲۳ مورد

در حسرت لذت بردن از باران/ وقتی پیامد باران بیماری کودکان شد

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها، سیده فاطمه هلالات: گویی تمامی ندارد. آوارگی آوار شده سر این مردم. چهره‌های خسته و لباس‌های خیس‌خورده تر از دیوارهای شهر این را می‌گوید. دیگر صدای خنده در خیابان‌ها شنیده نمی‌شود. هیچ فرقی نمی‌کند کوت عبدالله باشی، بهارستان یا شهرک دانشگاه. این قصه پر غصه حکایت این روزهای اهواز است. شهری که انگار قرار نیست پایانی برای بحرانش وجود داشته باشد.

تفاهم‌ “محک” و بیمارستان ایتالیایی برای ارتقای درمان کودکان مبتلا به سرطان

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی محک، تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان بیمارستان محک و بیمارستان کودکان گاسلینی از ایتالیا با حضور سفیر ایتالیا، اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره و مدیرعامل محک، مدیر عامل، مدیر بخش برنامه‌ریزی و کنترل و رئیس بخش خون، آنکولوژی و پیوند مغز استخوان بیمارستان گاسلینی و متخصصان بیمارستان محک روز چهارشنبه ۲۷ آذر در محل سفارت ایتالیا منعقد شد.

آوا”، قربانی تحریم‌ها/ آخرین وضعیت درمان پروانه‌ای‌ها

 به گزارش ایسنا، ‌ مدت زیادی است که تحریم‌ها اثرات زیانبار خود را بر تامین داروی بیماران، بویژه داروی بیماران خاص گذاشته است، اما شاید این نخستین بار است که مرگ یک کودک دوساله به دلیل تحریم‌ها و نبود پانسمان ویژه‌اش، ‌ اینچنین رسانه‌ای شده و واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشته است.

جهت مشاهده و مطالعۀ کامل گزارش ، لطفابه لینک زیر مربوط به کمیتۀ دفاع از حقوق کودک و نوجوان مراجعه فرمایید

http://koodak.bashariyat.org/