گزارش آماری نقض حقوق هنر و هنرمندان در دیماه ۱۳۹۸

  در گزارش دی ماه ۱۳۹۸ به شرح نقض حقوق هنر و هنرمندان می پردازیم:

اجتماعی

انصراف از جشنواره «فجر» سیاسی است نه انسانی/ ریشه این تنفر کجاست؟

محمدحسین نیرومند معتقد است نمی‌توان مسئولیت‌های کلیدی هنر را به دست هنرمندانی سپرد که به اصل نظام باور ندارند و در همین بزنگاه‌ها است که مکنونات قلبی خودشان را نشان می‌دهند.                                                                    تهدید انصرافی‌های جشنواره فیلم فجر توسط نماینده مجلس

نصراله پژمان‌فر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران درباره انصراف برخی از هنرمندان از جشنواره‌های فجر و تلویزیون اظهار کرد: این اتفاق فرصت خوبی است که هنرمندانی که از مردم فاصله می‌گیرند، وضعیتشان روشن شود. پژمان‌فر بیان کرد: در هفته آینده طرحی را به مجلس می‌بریم که در آن طرح برای هنرمندانی که قرار است با مردم نباشند و از فعالیت‌های هنری انصراف می‌دهند، محرومیت از فعالیت‌های هنری در جمهوری اسلامی ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این گونه نیست که این هنرمندان در برهه‌هایی در کنار مردم باشند و بنا به شرایط تغییر موضع دهند، اگر قرار است نباشند، همان بهتر که هیچ‌وقت نباشند.

کیهان کلهر “شهر خاموش” را به خانواده‌های داغ دیده سقوط هواپیما تقدیم کرد

کیهان کلهر در تازه‌ترین اجرای پروژه‌ی «شهر خاموش»، این اجرا را به همه‌ی ملت ایران و خانواده‌های داغ دیده‌ی سقوط هواپیمای اوکراینی تقدیم کرد.

علیرضا طلیسچی به نفع سیل زدگان سیستان و بلوچستان به صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت «نوای سپند»، علیرضا طلیسچی پس از اتفاقات تلخ متعدد روزهای اخیر در ایران به‌ جای لغو کنسرت خود، تصمیم به برگزاری اجرا و اهدای تمامی عواید آن به سیل زدگان سیستان و بلوچستان کرد.

شهرام ناظری به احترام خانواده های داغدار کنسرت‌هایش را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از سقوط هواپیمای اکراینی که موجب درگذشت ۱۷۶ مسافر این هواپیما شد، شهرام ناظری اعلام کرد که که برای همدردی با هموطنانِ داغدارمان، اجراهایش را لغو کرده است. کنسرت‌های شهرام ناظری قرار بود ۲۵و ۲۶و ۲۷دی‌ماه در اصفهان و شهرکرد و در دانشگاه تهران برگزار شوند.

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کمیته دفاع از حقوق هنر و هنرمندان به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

http://honar.bashariyat.org/