گزارش آماری ماهیانه نقض حقوق جوان و دانشجو – اسفند ماه ۱۳۹۸

اخبار دانشجو

اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفظ سلامت دانشجویان به ویژه درخوابگاه‌ها

۳  اسفند ۱۳۹۸

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دستورالعمل حفظ سلامت و مقابله با شیوع ویروس کرونا در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه را تشریح کرد.به گزارش ایسنا، پیرو تائید وجود ویروس کرونا در کشور، دکتر محمدحسین پورغریب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تمهیدات این دانشگاه برای جلوگیری از شیوع این ویروس عنوان داشت: در این راستا، در معاونت دانشجویی فرهنگی اقداماتی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به برگزاری دوره آنلاین آموزش مقابله با ویروس کرونا با همکاری سازمان نظام پزشکی کل کشور اشاره کرد..

علی حقیقت‌جوان، دانشجوی بازداشتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

سه‌شنبه ۳ مارس ۲۰۲۰

علی حقیقت‌جوان، دبیر انجمن دانشگاه علم و صنعت، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

به گزارش دانشجویان متحد، عصر امروز، سه‌شنبه، ۱۳ اسفند ماه، ۱۳۹۸ علی حقیقت‌جوان، دبیر انجمن دانشگاه علم و صنعت که در تاریخ چهارم اسفندماه سال جاری، بازداشت شده بود بعد از تفهیم اتهام، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد..

امیرحسین علی بخشی، دانشجوی بازداشتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

سه‌شنبه ۳ مارس ۲۰۲۰

امیرحسین علی‌بخشی، فعال دانشجویی و عضو موثر شورای احیای انجمن دانشگاه‌ها با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.به گزارش دانشجویان متحد، امروز، سه‌شنبه، ۱۳ اسفند ماه، ۱۳۹۸، امیرحسین علی‌بخشی، فعال دانشجویی و عضو موثر شورای احیای انجمن دانشگاه‌ها که در تاریخ چهارم اسفند سال جاری، بازداشت شده بود بعد از تفهیم اتهام، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد..

بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه های ایران به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن

دوشنبه ۹ مارس

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های ایران به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن در سال جاری، بیانیه‌ای منتشر کردند و جنبش پیشرو رهایی زن را یک جنبش قوی برای تغییر بنیادین جامعه دانستند.

این دانشجویان در قسمتی از این بیانیه نوشتند:«در همین یک سال در تمام قدم‌هایی که به منظور “نه” گفتن به وضع موجود برداشته شده است، این زنان بودند که با حضوری پررنگ، پرشور و توانمند قدرت تعرض جامعه را صد چندان کردند. از روز جهانی کارگر که زنان دانشجو سهمی به‌سزا درحمایت از کارگران داشتند، تا تجمع اعتراضی بزرگ دانشجویان در دانشگاه تهران علیه حجاب اجباری، تا اعتراض علیه حضور روحانی در دانشگاه تهران، تا قیام زیر و رو کننده آبان که بی‌رحمانه به زیر کشیدن تمام مناسبات موجود را تمرین کرد، تا ۱۶ آذری اعتراضی، تا دیماهی که از دانشگاه و با دادخواهی برای کشته شدگان هواپیمای اوکراینی شروع شد و تمام جامعه را حول خواست محاکمه عاملین این جنایت به حرکت درآورد..»

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

http://daneshjoo.bashariyat.org/