گزارش آماری ماهیانه نقض حقوق جوان و دانشجو – اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

گردآورندگان اخبار: نیلوفر جلیلی ، رسول پورآزاد،هادی جعفرپور

اخبار عمومی :

 تجمع و اعتراض: (۳۳ مورد)

 تجمع اعتراضی کارکنان اداره برق شهرستان بهبهان

۱۳۹۹/۰۲/۰۳

امروز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه، جمعی از کارکنان اداره برق شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان، برای سومین روز متوالی با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان این اداره خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، گروهی از کارکنان اداره برق شهرستان بهبهان برای سومین روز متوالی در اعتراض به حجمی شدن دستمزد خود دست از کار کشیده ودر مقابل ساختمان این اداره تجمع کردند.

تجمع اعتراضی جوانان شهرستان کلیبر وشهروندان جویای کار در بیت‌ چریم شوش

۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹

در وضعیت شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی وافزایش بیکاری، ده‌ها تن از جوانان در شهرستان کلیبر نسبت به استخدام نیروی کار غیربومی در یک مجتمع تولیدی دست به تجمع اعتراضی زدند.

روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه، اهالی روستای یوزبند که مجتمع نفلین سینیت کلیبر، در زمین‌های آن‌ها احداث شده است، نسبت به استخدام نیروهای کار غیربومی و عدم استخدام اهالی روستا، در مقابل این مجتمع، تجمع اعتراضی برگزار نمودند.

دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۲/۱۵

طی روزهای گذشته و امروز، جمعی از اهالی روستای توکل آباد استان کرمان در مسیر جاده کهنوج به قلعه گنج، شماری از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، گروهی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از فروشندگان بازار روز در خیابان “یادگار امام” شهر قم، کارگران شرکت زغال‌سنگ کرمان ذر مقابل محل کار خود و تنی از ساکنین روستای گرکز خراسان شمالی در مقابل بخشداری جرگلان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، جمعی از اهالی روستای توکل آباد به دلیل قطع شدن مکرر آب آشامیدنی، با مسدود کردن مسیر کهنوج به قلعه گنج دست به تجمع اعتراضی زندند.

تجمع و اعتراض خانواده زندانیان شیبان اهواز به بی خبری از وضعیت فرزندانشا

۲۰ اردیبهشت,۱۳۹۹

جمعی از خانواده‌های زندانیان شیبان اهواز در مقابل این زندان تجمع کرده و با اعتراض خواهان اطلاع از وضعیت فرزندان و بستگان خود شدند.

بر اساس فیلمی که از این تجمع در فضای مجازی منتشر شده است، امروز شنبه۲۰فروردین۹۹ جمعی از خانواده‌ها و بستگان زندانیان زندان شیبان اهواز که روز ۱۲ فروردین در اعتراض به بی توجهی مقامات حکومتی نسبت به خطر کرونا اقدام به شورش کرده بودند، در مقابل این زندان تجمع کرده و خواهان اطلاع از وضعیت بستگان خود شدند.

بیش از ۱۰ تجمع اعتراضی در شرایط بحران اقتصادی و کرونا در کشور

۲۱ اردیبهشت,۱۳۹۹

در شرایط بحران اقتصادی حاضر و همچنین بحران کرونا، ظرف دو روز گذشته شاهد بیش از ۱۰ تجمع اعتراضی از طرف اقشار گوناگون هموطنانمان در سراسر کشور بودیم.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، طی دو روز گذشته دست کم ۱۰ تجمع اعتراضی در نقاط مختلف کشور برگزار شد. غالب این تجمعات از طرف کارگران و کارمندانی است که حقوق و مطالباتشان از طرف دولت پرداخت نمی شود و یا توجهی به وضعیت کاری و شغلی آنها نشده و به حال خود رها شده اند.

دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۲/۲۳

امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، جمعی از کارگران زغال سنگ کرمان برای هفتمین روز پیاپی در مقابل ساختمان این شرکت، تعدادی از کادر درمان بندر ماهشهر در مقابل ساختمان بیمارستان صنایع پتروشیمی این شهر، گروهی از بازنشستگان و کارکنان شاغل سازمان صدا و سیما در مقابل مسجد بلال این سازمان، بیش از ۱۰۰ نفر از آرایشگران شهرستان بویراحمد در مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه و بویر احمد، شماری از رانندگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری یاسوج در مقابل ساختمان شورای این شهر، عده ای از رانندگان و مالکان اتوبوس‌های درون شهری قم در مقابل ساختمان سازمان اتوبوسرانی این شهر و تنی چند از کارکنان اخراجی عوارضی‌های استان قزوین در مقابل وزارتخانه راه و شهرسازی واقع در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۲/۲۳

طی روز گذشته و امروز ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه، شماری از کارگران کنتورسازی ایران مقابل ساختمان دادگستری استان قزوین، جمعی از متقاضیان مسکن مهر پاکدشت در مقابل مسکن مهر ۱۳ ری، واقع در بلوار پارچین این شهرستان، تعدادی از مالکان کوی بازنشستگان ارتش در شهرک گلستان شیراز، مقابل تعاونی بازنشستگان ارتش این شهر، گروهی از پرستاران کشور مقابل ساختمان وزارت بهداشت، عده ای از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی سنندج مقابل دفتر نماینده مجلس و همچنین چند تن از رانندگان تاکسی سواری کرایه ‌ای و فرودگاهی مشهد در مقابل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان خراسان رضوی در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تداوم اعتصاب و تجمع کارگران شرکت زغال سنگ کرمان

۱۳۹۹/۰۲/۲۵

روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، جمعی از کارگران «زغال سنگ کرمان» در مقابل ساختمان این شرکت واقع در مرکز استان، تجمع کردند. اعتصاب حدود ۳ هزار کارگر شرکت زغال سنگ کرمان که در سه شهرستان راور، کوهبنان و زرند کار می‌کنند، از ابتدای اردیبهشت‌ ماه سال جاری در اعتراض به خصوصی‌سازی معدن، پایین بودن استانداردهای شغلی و معیشتی، وضعیت اسفناک حقوقی، بیمه و مزایا و قراردادی بودن آن‌ها شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، امروز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران «زغال سنگ کرمان» در مقابل ساختمان این شرکت واقع در مرکز استان، تجمع کردند.

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

http://daneshjoo.bashariyat.org/