ليست كتاب های جديد منتشر شده در كتابخانه كانون دفاع از حقوق بشر در ايران

کتاب«شب ایگوانا»

آثار تنسی ویلیامز دلایل سرخوردگی انسان معاصر را بر ملا می کند. این نویسندۀ بحث انگیز به دلیل تصویر نافذ و در عین حال ترحم آمیزی که از ژرفای روح انسان ارائه داده، تحسین جهانیان را برانگیخته است. این نمایشنامه جایزۀ مجمع منتقدان ادبی نیویورک را از آن تنسی ویلیامز کرد.

کتاب«آتیلا»

اثر ️لویز دوول، آتیلا رهبر هون‌ها که در جامعه‌ای عشیرتی چشم به جهان گشوده بود با سختی و جنگ بیگانه نبود. پس از کشته شدن پدرش شاه موندزوک در درگیری با سربازان رومی، آتیلا را دربار هونوریوس امپراتور روم در راونای ایتالیا گروگان نگه ‌داشتند. او در آنجا با راه و رسم اداره‌ی امپراتوری روم آشنا شد و بعدها از آن بهره برد. پس از زمانی به نزد هون‌ها بازگشت و در میان قبایل به سفر پرداخت و آنان را با هم متحد ساخت و ارتشی تشکیل داد که بعدها وحشت به دل مردمان در سرزمین‌های دیگر انداخت. آتیلا وقتی شاه شد باید بر سر تسلط بر سرزمین‌ها و گرفتن باج و خراج از شهرهای تصرف شده با امپراتوری روم می‌جنگید و قلمرو هون‌ها را گسترش می‌داد. مسیحیان به دلیل خرابی و ویرانی شومی که آتیلا و سپاهش پس از گذشتن بر جای می‌نهادند او را «تازیانه خدا» لقب دادند.

کتاب«این است انسان: چگونه ان می شویم که هستیم؟»

اثر ️فریدریش نیچه، در سال ۱۸۸۸ قبل از اینکه بیماری اش شدت پیدا کند شروع به نگارش این کناب کرد. اما کتاب بعد از مرگ نیچه چاپ شد. پترگاست دوست صمیمی نیچه این کتاب را چاپ کرد. ضمن اینکه بخشی از این اثر توسط خواهر نیچه حذف گردید. در این اثر نیچه به بازگویی شرح زندگی خود و دلیل نگارش آثار قبلی خود می پردازد. با نگاهی به فهرست می توان فهمید که کتاب حاوی چه مطالبی است:چرا چنین فرزانه امچرا چنین هوشمندمچرا کتاب هایی چنین خوب می نگارمچرا من تقدیر هستم..جملاتی از کتاب :”آدمی به کمترین میزان با پدر و مادرش خویشاوند است””آنانی که سکوت می گزینند پیوسته فاقد لطافت و نزاکت قلبی هستند سکوت نوعی مخالفت و فرو بلعیدن است و الزاما شخصیت را خراب می کند.””چگونه می توان زنی را درمان کرد و به او رستگاری بخشید؟ باید کودکی را برایش فراهم آورد. زن به کودک نیاز دارد و مرد تنها وسیله ای برای این کار است.

کتاب«رمزپردازی آتش»

اثر ژان پیر بایار، آتش در همه ی تمدن ها و میان همه ی اقوام و ملل عنصری ممتاز و کارساز و مولد و در عین حال رمزآمیز و نمادین و قدسی شمرده می شده و آن را ذاتی شکوهمند و اسرارآمیز و زنده، مبنای حیات به طور کلی، و عنصر آغازین عالم صغیر می دانسته اند.در این کتاب، براساس تحقیق و تتبع در فرهنگ و عقاید و آداب مردم سراسر جهان، کوشیده شده، عام ترین وجوه و خصایص آتش استخراج و سپس برحسب سرشت معنوی خود طبقه بندی شوند و بدین ترتیب ربط آتش با مضامینی چون جاودانگی، باروری، از سرگیری جوانی، کسب معرفت، کیمیاگری، تطهیر، زایندگی، رستاخیز، مرگ، دوزخ، و مانند این ها شرح و تبیین شود.

کتاب«تحلیلی از ماموریت ژنرال هایزر»

نویسنده علی رضا ملائی، چهل سال پیش، در روز ١٧ بهمن ١٩٧٩، ژنرال رابرت هایزر که در روزهای پیش از انقلاب ایران بمدت یک ماه در این کشور بسر برده بود، در واشینگتن با جیمی کارتر، رئیس جمهوری آمریکا، سایروس ونس، وزیر امور خارجه، هارولد براون، وزیر دفاع، و زیبیگنیو برژینسکی، رئیس شورای عالی امنیت ملی، این کشور دیدار کرد و گزارش اقدامات خود در تهران را به آگاهی آنان رساند. ماموریت ژنرال رابرت هایزر در ایران چه بود؟ ژنرال رابرت هایزر، معاون وقت سرفرماندۀ نیروهای ناتو و فرستادۀ ویژۀ جیمی کارتر به تهران، در روز ١٤ دی ماه ١٣۵٧، بدون اطلاع مقامات ایران و در حالیکه لباس خدمۀ یک هواپیمای نظامی آمریکائی را بر تن داشت، وارد تهران شد و چند روز بعد خبر حضور او در ایران در روزنامه‌ها انتشار یافت.

کتاب« اعتماد به نفس»

آیا تا به حال آرزو کرده اید «کاش اعتماد به نفس و خودباوری بیشتری داشتم؟»
راز زندگی کردن به همراه داشتن اعتماد به نفس نیز مانند دیگر حقیقت‌های این جهان بسیار آشکار و در عین حال عمیق است. فقط در صورتی می‌توانید منبع عظیم و بی انتهای نیرو و اقتدار درونی را در وجودتان فعال کنید و به زندگی خود مفهوم و آرامش ببخشید که طبیعت واقعی اعتماد به نفس را بشناسید و خوب درک کنید

کتاب«پیش درآمدی بر اندیشه سیاسی ایرانشهری»

اثر ️ شاهین نژاد، نداشتن ﺳرﻣﺎیه ، تواﻧﺎﯾﯽ نیست بلکه نداشتن آﮔﺎھﯽ ، ﺑزرگترین بینواﯾﯽ ﺑرای ﯾﮏ ملت ﺑر داراﯾﯽ و داشته های ﻓرهنگی است که ارثیه گذشته است وﻟﯽ ﻣﯽ تواند راهگشای اﻣروز نیز باشد. اﯾرانیان وارث گنجینه ای از اندیشه ھﺎی ﺗﺎبناک و رفتارهای درخشاﻧﯽ از ﻓرزاﻧﮕﺎن خود هستند. این اندوخته‌ها نه تنها در زندﮔﯽ فردی بلکه در پهنه زیست اجتماﻋﯽ ﻣﯽ تواند در کشور ﮔرداﻧﯽ و گیتی آراﯾﯽ، راهکار شایسته و اﺑزاری ﺳزاوار در راستای ﺑرون رفت از بن بست کنوﻧﯽ زندﮔﯽ همگاﻧﯽ ﻣﺎن ﺑﺎشد.

کتاب «زندگی و هنر پیکاسو »

شاید درباره هیچ هنرمندی، دست کم در زمان حیاتش، به اندازه پابلو پیکاسو مقاله، کتاب، رساله ، تفسیر، نقد و یادداشت نوشته نشده است. شاید هیچ هنرمندی به اندازه پیکاسو با این همه رسانه هنری متنوع و گوناگون کار نکرده است: از نقاشی رنگ روغن گرفته تا طراحی، مجسمه سازی، گرافیک، سرامیک و از آنجا کار با ابزارهایی چون گواش، پاستل، مداد رنگی؛ و آفریدن لیتو گرافی، چوبکاری ها، پیکره هایی از گچ و چوب، مجسمه های برنزی، ترکیب بندی هایی از کاغذ و پارچه و چسب؛ ساختواره هایی از آهن و مفتول، چوب یا ورقه های فلزی؛ عکس ها؛ و طرح هایی برای لباس ها، پرده های پیش صحنه و پس صحنه تئاتر و باله؛ و سر انجام شعر و نمایشنامه نویسی.

کتاب« مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن»

♦ نویسنده: استیو هاروی
تا به حال فکر کرده اید که مردان چه موجودات ساده ای هستند ولی در عوض زن یک موجود پیچیده؟
تا به حال روابط بین زن و شوهر را از دیدگاه یک مرد شنیده اید؟
اگر مانند یک زن رفتار کنی و مثل یک مرد فکر کنی چه اتفاقی روی می دهد؟
شاید در این مورد کتاب های بسیاری به بازار آمده که همگی یک شعار می دهند که مرد و زن از نظر ذهنی، فکری و جسمی با یکدیگر متفاوت هستند ولی این تفاوت دلیل برتری بکی بر دیگری نیست.
این کتاب در قالب طنز نکات ظریفی را بیان می کند که خالی از لطف نیست. یکدیگر را دوست داشته باشیم ولی از این محبت زنجیر اسارت نسازیم.

کتاب«جنگ های صلیبی (به روایت اعراب)»

این کتاب بنا دارد تاریخ جنگ‌های صلیبی را که از شروع تا پایان، دو قرن طول کشیده است، از نگاه مورخان و وقایع‌نگاران عرب روایت کند. امین معلوف در مصاحبه‌ای درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «آن‌چه در عنوان کتاب اهمیت دارد، نه جنگ‌های صلیبی است و نه اعراب، کلیدواژه‌ی کتاب به روایت است. من که پی‌درپی هم در شرق زیسته‌ام و هم در غرب، سال‌هاست که مشاهده می‌کنم تا چه حد هم شرقی‌ها و هم غربی‌ها از فاصله گرفتن از بینش‌های جزئی و مغرضانه‌شان ناتوان‌اند. گاهی خود را به جای دیگری گذاشتن، نخستین گام به سوی خردمندی است.» در پایان جنگ‌های صلیبی، دنیای مسلمان ظاهراً پیروزی درخشانی کسب می‌کند. غرب با هجوم‌های پی‌درپی‌اش در صدد بود جلوی پیشروی اسلام را در اروپا بگیرد، اما نتیجه‌ای که به دست آمد درست عکس خواسته ی غرب بود، زیرا مسلمانان در پایان جنگ‌های صلیبی آن‌چنان قدرتی بازیافتند که زیر پرچم ترکان عثمانی نزدیک بود اروپا را فتح کنند، اما… امین معلوف، نویسنده‌ی فرانسوی لبنانی‌تبار که در تابستان ۲۰۱۱ به عضویت آکادمی فرانسه انتخاب شده است، با نوشتن جنگ‌های صلیبی به روایت اعراب، در نیمه‌ی دهه‌ی ۱۹۸۰، به دنیای نویسندگی قدم گذاشت. از آثار دیگر او هویت‌های مرگبار و دنیای بی‌سامان، به قلم مترجم این کتاب در نشر نی منتشر شده است.

کتاب«افلاطون»

کارل بورمان
افلاطون در آتن در سال ۴۲۷ قبل از میلاد در یک خانوادهٔ متشخص آتنی متولد شد. او دو برادر و یک خواهر تنی داشت و دو برادر ناتنی که یکی از ازدواج اول شوهر دوم مادرش بود و دیگری حاصل این ازدواج بود. وی در بیست سالگی برای تکمیل معارف خود شاگرد سقراط شد. این مصاحبت و شاگردی به مدت هشت سال ادامه یافت. پس از اعدام سقراط در ۳۹۹، افلاطون آتن را ترک کرد. او برای چندین سال در شهرهای یونان و کشورهای بیگانه به گردش پرداخت. پس از سفری به سیسیل در سال ۳۸۷ و در چهل سالگی به آتن بازگشت و مکتبی فلسفی ایجاد کرد که به نام آکادمی مشهور است. تعلیمات وی در آن‌جا بر اثر دو بار سفری که در سال ۳۶۶ و ۳۶۱ به سیسیل داشت به تعویق افتاد. افلاطون در سال ۳۴۷ درگذشت و رهبری آکادمی را به خواهرزاده خود که شاگردش نیز بود،

کتاب «کوروش رهایی بخش»

کوروش برای پژوهش‌گری که خواهانِ فهم تاریخ و هویت ایرانی باشد، شخصیتی سخت جذاب و معماآمیز است. از سویی، بدان دلیل که به زمانی بسیار کهن تعلق دارد. کوروش قدیمی‌ترین بنیانگذاری است که نظم‌های برساخته‌اش هنوز هم باقی مانده و استوار می‌نماید. تمام کشورها و واحدهای سیاسی و نظم‌های اجتماعی‌ای که امروز در گوشه و کنار می‌بینیم، قرن‌ها، و گاه هزاره‌ها بعد از کوروش تأسیس شده‌اند و بنابراین به شخصیت‌هایی تعلق دارند که نسبت به ما نزدیک‌تر هستند و منابع و اسناد فراوان‌تری درباره‌ی‌شان وجود دارد. کوروش اما به زمانی بسیار بسیار کهن تعلق دارد؛ زمانی که هنوز بودا پیامبری‌اش را شروع نکرده بود و بخش‌های مهمی از تورات هنوز نوشته نشده بود. کوروش بنیادگذار دنیایی است که در آن تمرکز سیاسی غول‌آسایی در ترکیب با نخستین شکلِ دولت رفاه و اقتصاد برنامه‌ریزی‌شده‌ی دولتی پدید آمد.

کتاب«سی سال سینمای ایران»

در ﻣﻮرد ” ﭘﺮﻓﺮوش ﺗﺮﻳﻦ ” ﻓﯿﻠﻢ اﺧﺘﻼﻓﻲ وﺟﻮد ﻧﺪارد ﭼﻮن اﺳﻨﺎد زﻳﺎدي در آن راﺑﻄﻪ ﻣﻮﺟﻮد اﺳت . اﻣﺎ در ﺧﺼﻮص ” ﻣﻄﺮح ﺗﺮﻳن ” های اﻳﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ اﺧﺘﻼف ﻧﻈﺮ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﻮن اﻳﻦ اﻧﺘﺨﺎب از دﻳﺪﮔﺎه اﻳﻦ ﻗﻠﻢ ﺑﻮده ﻛﻪ ﻟﺰوﻣﺎ ﻧﻈﺮ دﻳﮕﺮان هم نخواهد ﺑﻮد و اﺣﺘﻤﺎﻻ اﺧﺘﻼف ﻧﻈﺮ وﺟﻮد ﺧﻮاھﺪ داﺷﺖ . ﺑﻪ همین ﻋﻠﺖ ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﺎم از فیلمهای ﻣﻌﺘﺒﺮ آن ﺳﺎل ﺗﻼش ﻛﺮدم اﻣﻜﺎن اﻧﺘﺨﺎب ﺑﯿﺸﺘﺮي را ﺑﺮاي ﺧﻮاﻧﻨﺪه ﺑﻮﺟﻮد ﺑﯿﺎورم.

کتاب« م‍ص‍ی‍ب‍ت‌ ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ ب‍ودن‌»

مجموعه داستان هایی از ۲۴ نویسنده و شاعر و…نویسندگان اصلی این کتاب از سرزمینهای گوناگونند و اندیشه های گوناگونی را پرورانده اند. نویسندگان کتاب جملگی در این امر مشترکند که زخمی ، قلبشان را به درد آورده است و این درد ، زبانشان را گشوده است.

کتاب«مهارت هایی برای نویسنده قرن ۲۱»

گروه نویسندگان

دوره‌هایی که در این کتاب می‌خوانید، حاصل تلاش گروهی از نویسندگان است که با همکاری نوگام برای ارتقای مهارت‌های نویسندگان و مترجمان تنظیم شده است. در قرن ۲۱، نویسندگان و مترجمان بیش از گذشته نیاز به آموختن فناوری‌های جدید دارند. استفاده از اینترنت و فناوری‌های نوین، به نویسنده اجازه می‌دهد که علاوه بر نوشتن و انتشار کتابش، در معرفی و تبلیغ آثار خود سهیم باشد و گاه حتی ناشر مستقل کتاب خود بشود. اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به نویسنده فرصت می‌دهند که مستقیم با مخاطبان خودش ارتباط برقرار کند و مخاطب جدید بیابد. علاوه بر این‌ها، هر روز ابزار جدیدی در دسترس نویسندگان قرار می‌گیرند که تجربه تحقیق و تالیف را آسان‌تر می‌کند. این هشت دوره، به صورت جداگانه، از اوایل سال ۲۰۱۶ به مرور روی سایت نوگام منتشر می‌شدند و درس‌های دوره با ای‌میل برای متقاضیان ارسال می‌شد. پس از گذشت سه سال از ارائه این دوره‌ها، تصمیم گرفتیم هر هشت دوره را یکجا در قالب یک کتابچه مهارت‌های ویژه مولفان منتشر کنیم. با توجه به اینکه نرم‌افزارها و امکانات سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها طی این سال‌ها به‌روز شده‌اند، ممکن است بعضی جزییات دروس تغییر کرده باشد. اما هدف از ارائه این درس‌ها، هدایت نویسنده قرن ۲۱ به سمت استفاده از اینترنت و فناوری‌های نوین است و بازکردن دریچه‌ای برای او تا با کنجکاوی خویش، مهارت‌های تازه‌ای بیاموزد.

چند مقاله

هدف اصلی در “عرفان خدامحور” قرب حق است . انسان با معرفت ، در راه رسیدن به محبوب خود ، با هر تلنگر و ضربه ای دچار وقفه و سکون نمی شود . او در مسیر عشق به تحولاتی میرسد که افراد معمولی از آن بی بهره هستند . به عبارتی ، او دریا دلی است که در این مسیر خطیر ، آمادگی رویارویی با ناملایمات را می یابد و با ایمنی و اشتیاق به حرکت خود ادامه میدهد؛ در حالیکه افراد معمولی ، در مسیر هر هدفی در زندگی خود ، همچون زورق نشینی هستند که در رویارویی با اولین امواج در اقیانوس زندگی ، دچار واژگونی زورق خود میشوند و از ادامه ی راه باز می مانند.

کتاب«موجودات غیر ارگانیک»

خداوند انسان را آفرید و در مسیر پر فراز و نشیب جهان هستی قرار داد تا با پختگی و کمال بسوی او باز گردد . وی در رویارویی با عوامل مختلف آزمونهای الهی ، محتاج معرفت است. زیرا در اثر عدم درک و شناخت نسبت به آنها زیانی را متحمل میشود که حتی نسلهای پس از او را تحت تاثیر قرار می دهد .
یک گروه از این عوامل که با وجود رابطه ی تنگاتنگ با زندگی انسان ، تاکنون کمتر شناسایی شده اند ، موجوداتی هستند که در این کتاب با عنوان “موجودات غیر ارگانیک” معرفی می شوند.

کتاب« انسان منظری دیگر»

جهان هستی مادی و انسان را می توان از دو منظر کمی و کیفی مورد مطالعه قرار داد. انسان از منظر کیفی دارای قابلیت ها و توان های ویژه ای است :تو زچشم خویش پنهانی، اگر پیدا شوی،در میان تو گنجی نهان آید پدید.کتاب حاضر نگاهی است به انسان از منظری دیگر
ما را به چشم سر مبین
ما را به چشم سر ببین

کتاب« فرادرمانی»

فرادرمانی یک شاخه از طب مکمل است که خاستگاه آن، کشور ایران و قدمت آن بیش از سی سال می باشد. این روش درمانی، متکی به سطح دانش و توانایی بشر نیست،اما در عصری در اختیار مردم جهان قرار میگیرد که می توان آن را عصر هوشمندی نامید. منظور از هوشمندی، هوشمندی حاکم بر کل کیهان است که در این کتاب، آن را با عنوان شبکه شعور کیهانی و اینترنت کیهانی نیز یاد شده است

کتاب« ارتباط عام ذرات »

طی سالهای گذشته نظریات محمد علی طاهری در قالب طبهای مکمل ایرانی، فرادرمانی و ساینتولوژی و چگونگی بهره مندی از شعور حاکم بر جهان هستی توانسته است به انسانهای بسیاری در جهت سلامت جسم، ذهن، روان و زندگی سالمتر کمک کند.
همچنین نظریه جهان تک ساختاری و ارتباط با هوشمندی کل و استفاده از تهسیلات آن از جمله ایجاد میدانهای شعوری، در قالب تئوری جدیدی به نام ارتباط عام ذرات که به نحوه تغییر رفتار مواد می پردازد از طرف ایشان به مجامع علمی عرضه گردید.

کتاب « چکیده کتاب ها »

حاضر چکیده و منتخبی است از متن چند کتاب که توسط محمد علی طاهری، بنیانگذار مکتب عرفان حلقه و دو روش طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی، به رشته تحریر در آمده است. ایشان بالغ بر ۱۸۷ عنوان کتاب تألیف نموده و به امانت نزد برخی شاگردانشان قرار داده اند.

کتاب «حلقه افسون و افسانه نیست»

نگاشته شده توسط محمد علی طاهری در آبان ۱۳۹۱ توسط ضابطین قرارگاه ثارله از پرونده ربوده و با شکایت های مکرر محمد علی طاهری از بازجو رحیمی نسخه کپی کتاب در اختیار دادگاه قرار میگیرد و در مرداد ۱۳۹۶ چاپ میگردد.
دکتر محمد علی طاهری در این کتاب به 382 مورد از اشکالات و مطالب کذب مطرح شده توسط ضابطین و درج شده در کتاب موهوم افسون پاسخ میدهد

کتاب« بی خدایی دشمنان عرفان حلقه»

این کتاب شامل جوابیه دکتر “محمدعلی طاهری” به کتابی موهوم است که به سفارش قرارگاه ثارالله نوشته شده بود. این جوابیه در تیرماه ۱۳۹۶ در بازداشتگاه امنیتی ۲-الف اوین در ۱۳ صفحه نوشته شده و در تاریخ ۱۳۹۶/۴/۱۹ در جلسه دادگاه نهایی رسیدگی به اتهام افساد فی الارض انتسابی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قاضی احمدزاده تحویل داده شده است .

کتاب «مدیریت کل نگر»

در سال ۱۳۸۸ استاد محمدعلی طاهری، بنیانگذار طبهای مکمل ایرانی فرادرمانی و سایمنتولوژی، به دعوت دانشکدۀ مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایران در یک کارگاه آموزشی مباحث تاز ه ای را با عنوان مدیریت کل نگر ارائه کردند که در این مجموعه گردآوری شده است .

کتاب« انسان و معرفت »

اثر محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه می باشد این کتاب در سال ۲۰۱۱ توسط انتشارات شرکت انتشاراتی گریگور تاتواتسی ارمنستان منتشر شده است مطالعه این کتاب به تمامی علاقمندان و محققان عرفان حلقه توصیه می گردد.

کتاب «نرگس و زرین دهن»

در جلو طاقهای قوسی گرد رواق دیر ماریابرون Maria Bronn, که بر روی ستونهای مضاعف کوچکی برپا بود , درست در کنار جاده , درخت شاه بلوطی قد برافراشته بود . این درخت , فرزندی غریب و تک افتاده از سرزمینهای جنوب بود , که زایری رومی , به روزگار قدیم , باخود اورده بود . شاه بلوطی اصیل بود , تنه ای استوار داشت و چتر مدور شاخ و برگ خود را به مهر , بر جاده می گسترد و بادها را به تنفس عمیق , تا دل خویش در می کشید …

کتاب «تاریخ هرودت» در پنج جلد

جلد اول

جلد دوم

جلد سوم

جلد چهارم

جلد پنجم

نخستین تاریخ جهان است که درباره آداب و رسوم اقوام و ملیت‌های گوناگون سخن گفته است. از دیدگاه مدرن، تواریخ شامل ابعاد تاریخ‌نگاری، قوم‌نگاری، جغرافیا و توپوگرافی و همچنین حکایات، شایعات، افسانه‌ها و اسطوره‌هاست. رویدادهای کتاب تواریخ از زمان پهلوانان اسطوره‌ای آغاز می‌شود و به نبرد یونانیان و خشایارشا ختم می‌شود. هرودوت پس از شرحی کوتاه از دوران افسانه‌ای، درگیری بین لیدی‌ها و یونانی‌ها را بیان می‌کند و سپس هنگامی که کرزوس به‌دست کوروش بزرگ شکست خورد، امپراتوری هخامنشی مبنای کار هرودوت می‌شود. او در شرح حوادث، مرتباً به وقایع آینده یا گذشته گُریز می‌زند و افزون بر این، این تکنیک را نه‌تنها در شرح رویدادهای تاریخی بکار می‌برد بلکه در استفاده از مطالب جغرافیا و قوم‌نگاری نیز از آن استفاده می‌کند. هرگاه قوم یا شخص مهمی برای نخستین بار در کتاب مطرح می‌شود، هرودوت تاریخچه ی خاص او را تا دورترین زمان ممکن دنبال می‌کند. اثر هرودوت به گفتهٔ خودش، بررسی دلایل وقوع جنگ بین ایرانیان و یونانیان است که درگیری بین خشایارشا و یونانیان، یک سوم از حجم تواریخ را تشکیل می‌دهد. تواریخ با گزارش فتح شهر سستوس توسط یونانیان در سال ۴۷۹ پیش از میلاد به پایان می‌رسد؛ بنابراین هرودوت تاریخ معاصرش را شرح نمی‌دهد زیرا اثر وی در دهه ی ۴۲۰ پیش از میلاد منتشر شد. در نتیجه، او واقعه‌نگار نبوده است.

کتاب«آنچه تجربه می کنی یک باور است»

اگر می‌خواهید باورهایتان را کشف کنید و بدانید که چه چیز باعث عدم رشد و پیشرفت شما شده، کافی است کتاب آنچه تجربه می‌کنی یک باور است نوشته‌ی فاطمه فلاح زاده را مطالعه کنید. فاطمه فلاح زاده از زمانی که فهمید تمام زندگی‌اش را از باورهایش دارد، شگفت‌زده شد. او فهمید هر اتفاقی که در زندگی‌اش رخ می‌دهد همه را خودش با افکاری که چندین و چند بار تکرار شده‌اند ایجاد کرده است. او فهمید که می‌تواند تنها خودش را دنبال کند و مقصر تمام اتفاقات زندگی‌اش باشد. پس شروع به بررسی و دنبال کردن باورهای زندگی‌اش کرد؛ تا آن‌جا که نتیجه‌اش شد زندگی کنونی‌اش، حال خوب و دلی پرتلاش برای رسیدن به هر آنچه که نامش الان خوشبختی است. بله او هنوز هم در تلاش است تا باورهای بهتری برای زندگی بهتری بسازد. شما هم اگر می‌خواهید باورهاتون را کشف کنید و بدانید که چه باچه باعث عدم رشد و پیشرفت شما شده است کافی است کتاب کوچک الکترونیکی مرا مطالعه کنید و به دیگران معرفی کنید

کتاب«۱۰۰ سال دیگر»

به پیش‌بینی‌های بهترین اقتصاددان‌های جهان در مورد آینده می‌پردازد در سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات ام.آی.تی وارد بازار شد. کتاب دامنه گسترده‌ای از موضوعات مانند وضعیت کار، درآمد، بهداشت، بازارها، صنعت بیمه، شرایط سیاسی، فناوری و تغییرات آب‌وهوایی را در برمی‌گیرد. ایگناسیو پالاسیوس هوئرتا، گردآورنده این پیش‌بینی‌ها خود استاد اقتصاد و مدیریت در مدرسه اقتصادی لندن است. او معتقد است اقتصاددانان، به‌واسطه نظریه‌های علمی و آزمون‌های عملی، بهترین افراد برای پیش‌بینی آینده هستند. به همین خاطر او در کتاب «صد سال دگر» سراغ ۱۰ نفر از برترین اقتصاددانان جهان رفته و از آن‌ها خواسته پیش‌بینی کنند که طی ۱۰۰ سال آینده، یعنی تا سال ۲۱۱۴، اقتصاد جهان چه تحولات و روندهایی را تجربه خواهد کرد.

کتاب «بخشی از دفاعیات من» – در چهار جلد

جلد اول

جلد دوم

جلد سوم

جلد چهارم

🔖 شامل لوایح و دفاعیات دکتر «محمدعلی طاهری»، وکلای وی، متن احکام صادره و شکایات و دفاعیات دکتر «محمدعلی طاهری» به دیوان عالی کشور و شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر و متن احکام صادره و شکایات و دفاعیات دکتر «محمدعلی طاهری» به دیوان عالی کشور و شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر و …