رأی گیری انتخابات سالیانه بخشهای مختلف کانون دفاع از حقوق بشر در ایران برای سال ۲۰۲۱

تصمیم هیئت رئیسه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در خصوص انتخابات ۶ دسامبر ۲۰۲۰

مسئولین و همکاران محترم در کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

با سلام و خسته نباشید به اطلاع میرسانم که: به دلیل عدم همراهی و حضور همکاران در رای گیری انتخاباتی ۶ دسامبر ۲۰۲۰ و عدم انطباق مجموعه آرای اخذ شده با حد اکثر تعداد اعضای کانون (کمتر از ۳۰ در صد کل اعضا)، «تااکنون ۲۶۷ کد عضویت و پسورد صادر شده است» و امیدواری ما به حضور صد در صدی همکاران، با تاسف نتیجه بررسی های انجام شده نشان می دهد که فقط یک مورد تعداد ۱۲۷ نفر بالاترین و حد متوسط مشارکت همکاران هم متوسط ۸۰ نفر بوده است که این تعداد نمی تواند بیان گر یک انتخابات کامل باشد.

مورد دیگر: مشکلات عنوان شده از سوی همکاران بود برای حضور نیافتن خود در انتخابات یاد شده، موانعی نظیر، عدم امکان استفاده از پنل رای گیری برای مشارکت، عدم امکان ورود و یا پاسخ: «استفاده شده است».

بنا بر آنچه گفته شد، جلسه ویژه ای از سوی هییت رییسه در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ تشکیل و طی آن جلسه ابطال انتخابات تائید و تصمیم گرفته شد که در اوایل ماه مارس ۲۰۲۱ انتخابات مجدد با حضور اگثریت همکاران برگزار شود.

و با توجه به اینکه در تمامی کمیته ها و بخش ها فقط یک کاندید بوده و رقابتی وجود نداشته تصمیم گرفته شد که کلیه کاندیداها به عنوان سرپرست موقت تا انتخابات بعدی ادامه همکاری داشته باشند. بدیهست برای دوره رای گیری بعدی همکارانی که شرایط کاندیداتوری را دارا می باشند میتوانند متقاضی مسئولیت ها شوند.

ضمنا تصمیم گرفته شد که از سال آینده انتخابات و مراسم کنگره بطور همزمان برگزار نشود.

و هر سال در ماه دسامبر مراسم کنگره شامل بررسی عمکرد یکساله همکاران در کانون همراه با مراسم روز جهانی حقو ق بشر باشد و انتخابات سالانه نیز هرسال در ماه مارس انجام شود.

در پایان برای رفع هرگونه نگرانی و مشکلات ورود به پنل رای گیری مقرر شد که: کلیه همکاران ظرف یک ماه (تا پایان ژانویه ۲۰۲۱) آینده ضمن کنترل ورود به پنل رای گیری، امکان و یا عدم امکان  ورود به پنل  را با ایمیل شخصی خود مستقیما به ایمیل هییت رییسه info@bashariyat.org   اعلام نمایند. تا بتوانیم منبعد با حضور بیشتر و بدون اشکال انتخابات را انجام دهیم.

منوچهر شفائی

رئیس هیئت رئیسه