لیست کتابهای جدید منتشر شده در کتابخانه اینترنتی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران – دسامبر ۲۰۲۳

۱-هری پاتر و قدیسان مرگبار

جی‌کی رولینگ نویسنده سری کتاب‌های داستان هری پاتر به زبان انگلیسی است. او با کتاب‌های هری پاتر شهرت جهانی پیدا کرد و جوایز بسیاری را به خود اختصاص داد.

۲-هزیان و رویا

نویسنده: زیگموند فروید، مترجم: محمود نوائی. این اثر هنری که نمونه‌ای است از خاطرات سرکوب شده دوران کودکی تأیید می‌کند که غیر منطقی‌ترین اعمال ما تحت تأثیر خاطرات و حتی خاطرات فراموش شده دوران کودکی است.

۳-پنج روز در پاریس

اثر دانیل استیل، ترجمه: مریم صنیعی. پیتر؛ مدیریت یک شرکت داروسازی را برعهده دارد که دارای مراکز مختلفی در کشورهای اروپایی است. سفر به پاریس و تبادل نظر با گروه محققان همواره برای وی جالب بوده است. او اینک به پاریس آمده تا آرزوی بزرگ حیاتش را برآورده سازد، زیرا او می‌توانست در آینده‌ای نزدیک، دورنمای حیات تمام مبتلایان به سرطان را تغییر دهد و …

۴- متن‌هایی برای هیچ

نویسنده: ساموئل بکت، ترجمه: علیرضا طاهری عراقی. داستان‌ها و متن‌هایی برای هیچ مجموعه‌ای از داستان‌های ساموئل بکت است. این مجموعه سه داستان کوتاه بکت و سیزده قطعه نثر کوتاه را که او متن‌هایی برای هیچ نامیده دربرمی‌گیرد.

۵- زمانی برای گریستن نیست

نویسنده: جوی فیلدینگ، ترجمه: شادان مهران مقدم. این کتاب درباره، مشکلات پنهان در جامعه، روابط ناصحیح عاطفی میان اعضای یک خانواده و در نهایت ناهنجاری‌هایی که در پی این معضلات برای تک‌تک افراد پیش می‌آید.

۶- وانمود کن او را نمی‌بینی

نویسنده: ماری هیگینز کلارس، ترجمه: نفیسه معتکف. زنی جوان، در زمانی نابه‌جا، در مکانی نابه‌جا، به طور ناخواسته درگیر ماجرای یک قتل می‌شود… او ناگزیر است با هویتی دروغین به شهری دیگر برود تا راز قتل را آشکار کند ولی…

۷- عبارت‌های تأکیدی

نویسنده: غلامرضا معصومی. در این کتاب مجموعه عبارات تأکیدی از این کتاب‌ها گردآوری شده است: قانون توانگری، قانون شفا، چشم دل بگشا، از دولت عشق و نوشته‌هایی از اسکاول شین.

۸- آدم‌های بی‌شناسنامه

نویسنده: عزیز نسین، ترجمه: رضا همراه. کتاب آدم‌های بی‌شناسنامه نوشته عزیز نسین درباره فردی به نام زنده هست که شناسنامه ندارد و زندگیش مختل شده و داستان‌های جالبی برایش اتفاق می‌افتد…

۹- چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟

نویسنده: لیل لوندز، ترجمه: فرخ بافنده. این کتاب، ۹۲ ترفند ساده را به شما معرفی می‌کند تا با استفاده از آن بتوانید هم در زندگی، هم کار و هم در عشق یک گفتگو کننده‌ی برتر شوید و به خواسته‌هایتان برسید.

۱۰- روانشناسی تنبلی

نویسنده: ادوین سی بلس، ترجمه: مهدی قراچه داغی. به نظر می‌رسد که تنبلی یکی از واقعیات بی‌چون و چرای زندگی است. انسان‌های موفق کسانی هستند که تنبلی را بخشی از طبیعت انسان قلمداد کرده و در پی راه‌های رویارویی با آن هستند.

۱۱- شهر بی‌جغرافیا (گچساران)

مجموعه‌ای به قلم سیاوش میرزاده، زندانی دو رژیم سلطنتی و اسلامی، شاعر و عضو کانون نویسندگان و در تبعید و نیز شاعر می‌باشد که با نثری روان داستان‌های این کتاب را روایت می‌کند.

۱۲- مواجهه روشنفکران ایرانی  با دین و تصوف در بوته نقد

نویسنده: زهیر باقری نوع‌پرست. نویسنده در این کتاب به آثار روشنفکران ایرانی‌ای می‌پردازد که به‌ صورت مستقیم نقدهایی به دین و تصوف وارد کرده‌اند. آثار فتحعلی آخوندزاده، علی دشتی، احمد کسروی و آرامش دوستدار در این کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند. کتاب مکتوبات کمال‌الدوله از آخوندزاده، کتاب‌های عقلا برخلاف عقل و تخت پولاد از علی دشتی، کتاب‌های صوفی‌گری و در پیرامون اسلام از احمد کسروی و کتاب ملاحظات فلسفی در دین، علم و تفکر از آرامش دوستدار مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جهت کسب اطلاع و آگاهی بیشتر و مشاهدۀ همۀ کتب موجود در کتابخانه، می توانید از سایت کتابخانه اینترنتی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران به آدرس ذیل مراجعه فرمائید:

http://ketab.bashariyat.org/