اطلاعیه 672 کمیته دفاع از حقوق پیروان

انسان های آزاده و آزاد اندیشان ایرانی، هشدار که:

مدعیان دروغین حقوق بشر در ایران برای مبارزه فکری و عقیدتی با پیروان مذاهب غیر از تشیع،

اتهامات سیاسی و امنیتی را دست آویزی برای سرکوب آنان قرار داده اند.

 اداره اطلاعات سنندج با، بازداشت تعدادی از نزدیکان خانواده آقای ذبیح‌الله رئوفی بهای، آنها را تحت فشار و تهدید وادار به شکایت خصوصی علیه انان کرده و مجبور ساخته است تا با عناوینی نظیر تبلیغ بهاییت و گمراه کردنشان، از خانواده آقای ذبیح‌الله رئوفی شکایت کنند.

آقای رئوفی،66ساله، در سال1388به اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس تعزیری محکوم‌شده بود حکم وی .در دادگاه تجدیدنظر به 6ماه حبس در شهرستان تویسرکان تبدیل شد .وی هم‌ اینک در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بسر میبرد.

هشتمین و آخرین جلسه دادگاه شهروندان بهایی شهر گرگان به ریاست قاضی قنبری برگزار شد و به اتهامات سه شهروند بهایی به نام های پونه ثنایی، شیدا قدوسی و هنا کوشکباغی رسیدگی شد، گفتنی است برای متهمان برگه احضاریه فرستاده نشده بود و متهمان در دادگاه غایب محسوب گردیدند،

در طی یک سال گذشته، حدود بیست شهروند بهایی ساکن استان گلستان در دادگاه انقلاب گرگان محاکمه شده اند و منتظر رای دادگاه هستند.

به نظر می رسد اینگونه اقدامات هدفمند حکومت اسلامی برای برخورد با شهروندان بهائی و سایر باورمندان به ادیان مختلف در ایران دور تازه ای باشد از سلسله اقدامات مستمر و ضد حقوق شهروندی انان و این درحالی است که بهائیان همواره بر خط مشی خود مبنی بر عدم دخالت در سیاست تاکید دارند. از جمله این اقدامات که پیوسته شاهد آنیم علاوه بر بازداشت و سرکوب و محاکمات غیر عالدلانه شاهد، تخریب  اماکن زیارتی ، گورستان ها، پلمب مراکز و محل کسب در آمد، محرومیت از حضور در موسسه های آموزشی آنلاین و دانشگاه ها ، گونه های دیگر ی است از اقدامات جمهوری اسلامی برای تحت فشار قرار دادن باورمندان به آئین های مختلف ایرانی و بویژه بهائیان.

اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان با استناد به مواد ۱۸ و ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر، ضمن محکوم نمودن کلیه  تبعیضات عقیدتی ، خواهان برابری حقوق ایرانیان و نوع بشر فارغ از عقاید مذهبی آنان می‌باشند.

672

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان