اطلاعیه شماره 674 کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

سرکوب و بازداشت روزنامه نگاران پیش درآمد انتخابات در ایران

فراتر از ده روز از بازداشت «فرزاد پورمرادی» از سوی نیروهای امنیتی میگذرد بدون هیچ تماسی و یا دلیلی برای این عمل ضد بشری.

در تاریخ ۱۳ دی ماه ١٣٩۴، ماموران شخصی پوش سپاه پاسداران، “فرزاد پورمردادی” همکار بسیاری از رسانه‌ها از جمله «کرمانشاه پست» و« نوای وقت» را در منزل خود در شهر کرمانشاه پس از بازرسی منزل و ضبط کامپیوتر، دست نوشته‌ها و ابزار کارش، بازداشت کردند.

در همان روز بود که میزان انلاین یکی از سایت‌های نزدیک به دستگاه قضایی ایران، به نقل از یک منبع قضایی خبر داد “روزنامه بهار” به اتهام “تبلیغ علیه نظام و انتشار مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد می‌کند”، توقیف شد.

بار دیگر احضار و بازداشت روزنامه‌نگاران و سانسور رسانه‌ها در ایران آغاز و مقامات ایرانی با سرکوب پیشگیرانه، احضار و بازداشت روزنامه‌نگاران و توقیف رسانه‌ها به استقبال انتخابات می‌روند.

فرزاد پور مرادی 38 ساله و متاهل که دارای دوفرزند 8 و 1 ساله بنام های آتوسا و آریاست، نزدیک به دوسال پیش نیز بمدت کوتاهی بازداشت گردید که با توجه به عدم اثبات اتهامات وارده آزاد گردید.

این روزنامه‌نگار چندی پیش از بازداشت، کانال کلاغ نیوز را بر روی تلگرام به راه انداخته بود که در باره وضعیت استان و انتخابات اطلاع رسانی می‌کرد. از همان فردای راه اندازی این کانال رسانه‌های اصول‌گرای نزدیک به سپاه پاسداران حمله و تهدید علیه این روزنامه‌نگار را آغاز کرده و اورا متهم به «براندازی و تفرقه‌ افکنی» کردند.

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران همراه با تاسف بسیار به اطلاع جهانیان میرساند که، ایران با ۳٧ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است و در  رده بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١۵، از میان ۱۸۰ کشور در رده ۱۷۳ قرار دارد.

674

      کانون دفاع از حقوق بشر در ایران