اطلاعیه و خبر مرگ ناگهانی سردبیر روزنامه ی هرانا

1904154_768204289903793_3218964687643197815_nاطلاعيه كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي در ايران مرگ ناگهانی جمال حسينى ( اسفنديار بهارمس) سردبیر خبرگزاری هرانا بنابر اخبار منتشر شده از سوى دبیرخانه “مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” , صبح روز پنجم آگوست ۲۰۱۴ برابر با ۱۴ مرداد ماه پليس تركيه جسد جمال حسينى ( اسفنديار بهارمس) كه ٣٤ سال داشت و سردبیر خبرگزاری هرانا و از مسئولان ارشد مجموعه فعالان حقوق بشر بود را در منزلش در تركيه يافت. در اطلاعيه اين دبيرخانه آمده است: ” پليس تركيه جمال حسينى را در پشت میز کارش و در حالی که قطراتی از خون بر صورت و برخی نقاط منزل وی دیده می‌شد، یافت. براساس گزارش‌های دریافتی، هنوز از علت مرگ ناگهانی این رونامه نگار و فعال حقوق بشر اطلاعی در دست نیست اما پلیس ترکیه تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کرده است که به محض دریافت اطلاعات تکمیلی، شرح ماوقع به استحضار هموطنان گرامی خواهد رسید..” هنوز علت مرگ جمال حسينى معلوم نشده است اما با توجه به فعاليتهاى او و موقعيتش ,

هر ذهن كنجكاو و آشنا به ماشين كشتار و ترور رژيم اسلامى در ايران ممكن است احتمال دست داشتن رژيم جمهورى اسلامى را مورد توجه قرار بدهد; چرا كه اين اولين بارى نيست كه فعالين سياسي در تركيه ترور ميشوند. در طول حاكميت رژيم و با توجه به فعاليتهاى نيروهاي اپوزيسيون بارها رژيم جهت ايجاد جو رعب و وحشت در تركيه دست به ربودن و ترور فعالين سياسي زده و دولت تركيه نيز هيچگونه اقدامى جهت حفظ جان اين افراد و تحقيق در مورد كشته شدنشان انجام نداده است. بي لياقتى دولت تركيه و سازمان ملل در حفظ جان فعالين سياسي در تركيه, مماشات و همكاري دولت و پليس تركيه با رژيم اسلامى در ايران بارها ثابت شده است اما متاسفانه در سطح وسيعي مورد توجه افكار عمومى قرار نگرفته و دولت تركيه تحت فشار گذاشته نشده است. از طرف كميته مبارزه براي آزادى زندانيان سياسي, به خانواده و دوستان جمال حسينى ( اسفنديار بهارمس) , همكارانش در” مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران ” و سايت هرانا صميمانه تسليت ميگويم.

دولت تركيه بايد تحت فشار قرار بگيرد تا تحقيقات موثرى جهت يافتن دليل مرگ جمال حسينى انجام داده و نتايج اين تحقيق و همچنين اقدامات دولت تركيه در اين رابطه را رسما اعلام نمايد.

شيوا محبوبى  سخنگوى كميته مبارزه براي آزادى زندانيان سياسي در ايران ششم ماه آگوست ٢٠١٤

——————————

 

Shiva Mahbobi

 

Spokesperson

 

Campaign to Free Political Prisoners in Iran (CFPPI)

 

+44(0) 7572356661

shiva.mahbobi@gmail.com

 

Facebook [1]

 

Twitter: @shivamahbobi [2]

 

http://shivamahbobi.wordpress.com [3]

 

www.iranpoliticalprisoners.com [4]

 

http://cfppienglish.wordpress.com/ [5]

[4]

 

http://zendanisiasi.wordpress.com/ [6]

 

http://20juneiran.wordpress.com [7]

 

[8]

 

http://www.youtube.com/user/CFPPI2009 [9]

 

 

 

 

 

Links:

——

[1] https://www.facebook.com/shiva.mahbobi.94

[2] https://twitter.com/shivamahbobi

[3] http://shivamahbobi.wordpress.com

[4] http://www.iranpoliticalprisoners.com/

[5] http://cfppienglish.wordpress.com/

[6] http://zendanisiasi.wordpress.com/

[7] http://20juneiran.wordpress.com

[8] http://20juneiran.wordpress.com/

[9] http://www.youtube.com/user/CFPPI2009