گزارش آماری ماهیانه نقض حقوق کودک و نوجوان – اردیبهشت ۱۳۹۹

خبرها ازمرگ کودکان در کانال های بدون حفاظ و یا در اثر تصادفات و قتل و خشونت علیه انان ؛با توجه به سانسور حاکم در رسانه ها و فقدان نظارت و بررسی نقض حقوق کودکان ؛که سرانجام این بی مسئولتیها به مرگ نسلی از اینده سازان کشور منتهی میشود.

تهیه نمودار و تنظیم گزارش: لیدا اشجعی

 گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹: فرهاد نصیری

اخبار عمومی :۹۶مورد

 بیماری های کودکان : ۱۳ مورد

 نیاز به مراقبت فوری از کودکان درگیرِ سندرم التهابی مرتبط با کرونا

به گزارش ایسنا، طبق اعلام متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، علائم سندرم التهابی مولتی سیستمی مانند علائم کلاسیک کروناویروس نبوده و بیشتر شامل معده درد و استفراغ، همراه با تب و بثورات پوستی است.

بروز سکته مغزی در کودکان دارای علائم کرونا

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر محمودرضا اشرفی گفت: هرچند در بیماران کرونایی شیوع تظاهرات عصبی کمتر از عوارض تنفسی است، اما تظاهرات عصبی از جمله سکته مغزی در سیر بیماری یا به عنوان یکی از عوارض بیماری کرونا می‌تواند، بروز کند.ایرنا

بیماری ناشناخته و بستری ۱۴ کودک در آستارا / تداوم آزمایش ها برای یافتن علت

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده، گفت: از روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت) تعدادی کودک با علایم گوارشی اسهال و استفراغ به اورژانس و مراکز درمانی آستارا مراجعه کرده اند که تاکنون ۱۴ نفر از آنها بستری شده اند.

 به مناسبت روز جهانی یتیمان ایذر بررسی شد؛ پیامدهای اجتماعی بر زنان و کودکان مبتلا به ایدز

ایسنا/خراسان رضوی روند سرسام‌آور تعداد زنان و کودکان آلوده به HIV مسئله دردناکی است که امروزه در ارتباط با بیماری ایدز وجود دارد. در واقع اپیدمی عفونت HIV در زنان، اپیدمی در کودکان را نیز به دنبال خواهد داشت.

از غسال‌خانه تا خانه؛ کمپینی برای برآورده کردن آرزوی اسماعیل ۶ ساله

اسماعیل نگاهش را از دوربین می‌دزدد اما به در و دیوار خانه‌ای که قرار است ساخته شود، با لبخند نگاه می‌کند. صورت و دست‌های اسماعیل پر از زخم هستند. او مبتلا به بیماری «ای‌بی»(EB) یا به قول خودش، جزو بیماران پروانه‌ای است. شهروندخبرنگار

بیمارستان کودکان ابوذر اهواز در روزهای کرونایی تصاویر| بستری ۳۰ کودک مشکوک به کرونا در اهواز

بیمارستان کودکان ابوذر اهواز، به عنوان مرکز پذیرش کودکان مبتلا به کرونا پذیرای این بیماران است. بنا به گفته رئیس بیمارستان، در حال حاضر ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز بستری‌اند که چهار بیمار از این تعداد، مثبت قطعی کرونا هستند و بیمارستان تاکنون مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته است.افتاب نیوز

 کودکان، قربانیان فراموش شده کرونا

به گزارش ایسنا، در نوشتاری در روزنامه اعتماد به قلم حدیث میرزامحمدی، پژوهشگر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، آمده است:‌ «کودکان کمتر از سایر گروه‌ها در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند! جمله‌ای که این روزها بسیار به گوش می‌رسد.

آنچه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در پلدختر گذشت؛ از نبود نقاهتگاه برای نگهداری بیماران تا ابتلای کودک ۴ ساله به کرونا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و استان لرستان مسئولان شهرستان پلدختر پای کار آمده و با اجرای قوانین ستاد مبارزه با این بیماری، مردم را به رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی دعوت و مردم هم به ندای مدافعان سلامت ومسئولان شهر لبیک گفته و در منازل خود ماندند به طوری که در شهرستان پلدختر تعداد مبتلایان پایین‌تر از همه شهرهای استان بود.

مشاور وزیر بهداشت خبر داد ابتلای ۲۰ نوزاد به کرونا در کشور تا کنون / بستری ۵۰۰ مادر باردار مبتلا به کووید۱۹ 

به گزارش ایسنا، دکتر شهلا خسروی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران با اشاره به این که پنجم ماه می مصادف با ۱۶  اردیبهشت توسط سازمان جهانی بهداشت روز جهانی مامایی نامگذاری شده است، گفت: در واقع این نام گذاری به منظور تجلیل از خدمات ماماها صورت گرفته است.

ویروس کرونا تاکنون باعث مرگ ۵۸۷۷ هزار ایرانی شده است ابتلای ۴۴ کودک و نوجوان کردستانی به کرونا و فوت ۳ تن از آن‌ها

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای ۳۳ کودک و نوجوان کردستانی به کرونا ویروس خبر داد.آرزو فلاحی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای ۳۳ کودک و نوجوان کردستانی به کرونا ویروس خبر داد و گفت: متاسفانه سه کودک بر اثر ابتلا به کرونا در کردستان فوت کردند.افتاب نیوز

مرگ تلخ ۳ کودک کرونایی در کردستان

به گزارش رکنا، آرزو فلاحی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۷ کودک زیر پنج سال مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۱ نفر آن‌ها مبتلای قطعی هستند.

 مرگ دو نوزاد در شیرخوارگاه اصفهان بر اثر کرونا صحت ندارد

مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با تکذیب خبر فوت دو کودک در شیرخوارگاه اصفهان بر اثر کرونا اظهار داشت: مرگی بر اثر کرونا در شیرخوارگاه بهزیستی اصفهان رخ نداده و این خبر اشتباه است.

نتایج سنجش سلامت سال ۹۸ اعلام شد ۷۳.۶ درصد نوآموزان دارای دندان خراب/۵۸ هزار نفر مبتلا به چاقی شدید

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی محمدحسن عظیم عراقی  آماری از کوتاهی قد شدید، لاغری شدید و چاقی در بین دانش آموزان اعلام کرد و گفت: کوتاهی قد شدید در نوآموزان بدو ورود ۰.۳ درصد (۳۵۸۱ نفر) و در پیش دبستانی ۰.۲ درصد(۷۸۰ نفر) است. نرخ لاغری شدید در بدو ورود به دبستان ۱.۴ درصد (۱۵ هزار و ۱۵۵ نفر) و در پیش دبستانی ۱.۳ (۴۷۸۴ نفر) درصد است. نرخ چاقی شدید نیز در دوره بدو ورود به دبستان ۵.۵ درصد(۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر) و در پیش دبستانی ۴.۷ درصد (۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر) بوده است.ایسنا

حمایت از کودکان :۱۴مورد

 ۵ هزار کودک بدون حامی در اصفهان؛ مهربانی و بخشش فصل دیگری از زندگی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، برخی از آدم‌ها نیاز به توجه ویژه‌تری دارند، توجهی که در زندگی آنها اثرگذار است و آینده‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کودکانی که سرپرست ندارند و یا سرپرست آنها توانایی تامین نیازهایشان را ندارد در زمره این افراد قرار دارند. اگر به این کودکان رسیدگی شود بدون شک آینده‌ای مانند دیگر کودکان و چه بسا مطلوب‌تر در انتظارشان است، چراکه در میان آنها کودکان و نوجوانان با استعدادی هستند که می‌توانند در ساختن آینده کشور اثرگذار باشند.

گزارش تصویری تدریس معلم بازنشسته آستارایی به دانش آموزان روستای مشند

آرش جوهری: مهدی گرامی پور معلم وظیفه شناس آستارایی که یک ماه قبل بازنشسته شده بود، اکنون به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس با وجود بازنشستگی با عشق و علاقه این روزها کلاس درس خود را به دامنه کوه های روستای مشند شهرستان مرزی بندر آستارا برده و عاشقانه به دانش آموزانش درس. دیار میرزا

چتر حمایت خیران بر سر کودکان کار در زنجان

زنجان – ایرنا – مرکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده در زنجان با پشتیبانی بهزیستی و حمایت خیران نیک اندیش از زمان شیوع بیماری کرونا، خدمات مضاعف و ویژه‌ای را برای کودکان کار و خانواده‌های آنان در دستور کار خود قرار داده است تا دست کم آسیب کمتری متوجه سلامت و معیشت این قربانیان فقر شود.

یاری مبتلایان به ایدز برای خروج از انزوا

در تقویم بین‌المللی هفتم ماه می مصادف با هجدهم اردیبهشت روز جهانی یتیمان ایدز نامگذاری شده است. تا پیش از این، کودک متاثر از ایدز معمولا در برنامه‌های جهانی درباره ایدز چندان مورد توجه قرار نمی گرفتند اما واقعیت این است که در خانواده های مبتلا به ایدز کودکان نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرند.افتاب نیوز

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت  کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان  به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

http://koodak.bashariyat.org/