لیست جدید کتابهای منتشر شده در کتابخانه اینترنتی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران – اکتبر ۲۰۲۰

کتاب«انجيل های من»
نویسنده:اريك امانوئل اشميت
باید عشق به کسانی را حفظ کنم که نه به قدر کافی زیبا بودند و نه به قدر کافی سرگرم کننده و نه به قدر کافی جالب که به طور طبیعی نظر دیگران را جلب کنند
عشق به افراد دوست نداشتنی را. دوست داشتن دیگری تا حد پذیرفتن او حتی در حماقت…

 

کتاب«گفتگو با مرگ»

نویسنده: آرتور کوستلر، به مردی که یک پایش را از دست داده است، گفتنِ اینکه کسانی هستند که هر دو پایشان را از دست داده اند، تسلی دادن نیست بلکه دست انداختنش است. در درجه‌ی معینی از درماندگی و بیچارگی، دیگر هر مقایسه‌ی کمّیت معنایش را از دست میدهد!

 

کتاب« تخت پولاد»

نوشته علی دشتی
این کتاب نخستین بار توسط نشر یغما در آبان ۱۳۵۳ در تهران چاپ و منتشر گشت. یغما در پیشگفتارش یادآوری می کند که «این نوشته در ۱۲ شماره مجله ماهانه خاطرات از ۱۵ دی ۱۳۵۰ تا ۱۵ دی ۱۳۵۱ چاپ و منتشر شد». عین همین کتاب در اوایل دهه هشتاد میلادی توسط «انتشارات ایران زمین» در آمریکا نیز افست و منتشر شده است.متن «تخت پولاد» به هفت بخش تقسیم شده که سه بخش نخستین آن به دلایل سفر نویسنده به اصفهان و آشنایی وی با سید محمد باقر درچه ای می پردازد و چهار بخش دیگر مباحثی را مورد توجه قرار می دهد که در طول قرون دستاویز تحمیق عوام قرار گرفته اند، مانند: تناقض عقل و حدیث، مفهوم توحید، معجزه و شفاعت.

 

کتاب «خاطرات آیت الله حسینعلی منتظری»

از آن‌جا که تاریخ هر انقلاب همچون خود انقلاب معمولاً در معرض تحریف و تعرض قرار می‌گیرد، لذا نسل معاصر انقلاب مسؤولیت دارد تا پیش از آن که تاریخ انقلابش توسط دیگران به گونه‌ای تحریف‌شده نگاشته شود، خود اقدام نموده و با تعهد کامل، در حد اطلاع خویش، نسل‌های آینده را در متن جریانات و حوادث انقلاب قرار دهد تا به صحت و دقت قضاوت آنان کمک نموده و از جانب دیگر لحظات حساس آن را به‌درستی در تاریخ ثبت نماید.

 

کتاب «خاندان امام خمینی»

نوشته اقای مهدی شمشیری یك پژوهش فوق العاده زیبا در تاریكی های تاریخ ایران/ با مطالعه این كتاب شما اطلاعات وسیعی در زمینه اجداد و خانواده روح الله خمینی كسب می كنید/ پدر بزرگ خمینی نخستین بار برای انجام ماموریت های كه كمپانی استعماری هند شرقی به وی محول كرده بود وارد گلپایگان شد بعد از اتمام دور اول ماموریت وی به هندوستان بازمیگردد ولی بار دیگر با محول شدن امور هندوستان به كمپانی هند شرقی احمد هندی نیز همراه با سایر جاسوسان درویش نما وارد ایران میشود ولی این بار ماموریت وی در خمین انجام می پذیرد. و بعد ها که نام «روح الله خمینی» در ایران بر سر زبانها افتاد، جسته و گریخته شنیده میشد که پدربزرگ وی از هندوستان به ایران آمده است و او به اصطلاح هندی زاده است. در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۵۷ مرتضی پسندیده، برادر بزرگ خمینی، طی مصاحبه ای که در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، صریحا اعلام نمود که: … جد ما آقا سید احمد از اهالی کشمیر بود که در سالهای جوانی خود به ایران مهاجرت کرد و … بقیه کتاب را خود مطالعه کنید.

 

کتاب “مانتره” 🔹دو جلد
جلد اول

جلد دوم

نوشته میثرا اشوان،در تعریف واژه «مانتره» و «سرسوتی» در روایات اسطوره‌های هندی، سخنان دارای نیروی سحر آمیزی است که می‌‌تواند دانایی را از اندیشه به عمل در آورد. این نیروی جادویی که «مانتره یا منتره» نامیده می شود، در وداها و در ادبیات هندی، نمایانگر کلام مقدس است و قدرت آن در به انجام رساندن اعمال جادویی از طریق گفتار است.
آنچه در این دو جلد که تحت عنوان «مانتره» یا منتره یا منثره، که در زبان اوستایی به معنی‌ «سخن اندیشه بر انگیز» معنا شده، گرد آوری گردیده است همه، به دست خود اشوان صورت پذیرفته و جمع آوری و انتخاب سخنان کلیدی از متن نامه‌ها و مکاتبات اشوان، کار خود اشوان است، این همّت ؛چندان امری سهل و آسانی‌ نبوده. میثرا اشوان عادت داشت در مقابل سوالات اطرافیان محارم فکری و نزدیکان فکری خود، امور را به طور خصوصی برای آنها مکتوب نموده و تحویل نماید و نسخه‌ای از نوشته را نیز برای خود نگاه دارد تا برای سوالات آتی آمادگی داشته باشد، که امروز گلچینی از میان سخنان کلیدی آن مکاتبات، تحت عنوان دو جلد به نام «مانتره»، تقدیم طالبان فکر اشوان می‌‌گردد.

 

کتاب «نخستین زندگینامه استالین »(بر پایه اسناد جدید تکان دهنده پرونده های مخفی روسیه)

نوشته ادوارد راژینسکی️ ترجمه دکتر مهوش غلامی. کتاب شرح زندگی استالین از قبل از حکومت کمونیستها در روسیه تا زمان مرگ استالین است که در آن شرح چگونگی جانشینی استالین بعد از لنین است و شرح تصفیه حسابهای خونین اعضای حزب کمونیست از جمله قتل تروتسکی در مکزیک است.

 

کتاب «عالیجناب سرخپوش و عالیجنابان خاکستری»

«اکبر گنجی» که زمانی عضو سپاه پاسداران و کارمند وزارت ارشاد اسلامی بود، اکنون مقامات جمهوری اسلامی را به صحنه حسابرسی فراخوانده است. آن هم به نحوی که تاکنون هیچ روزنامه نگاری جرأتش را نداشته است. مقالات اکبر گنجی، وزارت اطلاعات را مربوط کرد با قتل دهها روشنفکر و چهره ها و اشخاصی که به طریقی برنامه ریزی شده به قتل رسیدند. گنجی از متهم ساختن مقامات رسمی به صدور قتل خودداری می کند. به این ترتیب او با انداختن بار تقصیر بر دوش «شاه کلید» و «عالیجناب خاکستری» بر شعله اشتیاق خوانندگانش می افزاید.

 

کتاب« سونای زعفرانیه»

اثر دکتر علیرضا نوری زاده در واقع برایند مصاحبه او با سحر معشوقه سعید امامی است . این کتاب به بررسی وقایعی که در سونای زعفرانیه ( پاتوق مهم اطلاعاتی ها در زمان وزارت اطلاعات فلاحیان ) رخ داده و اشخاصی که به انجا رفت و آمد داشتند میپردازد .در ابتدای کتاب دکتر نوری زاده توضیح میدهد که اصولا چگونه با سحر آشنا شد و چگونه او تصمیم گرفت وقایع مهمی که دیده بازگو کند .در بخشی از کتاب دکتر نوری زاده به سندی اشاره میکند که در واقع نشان میدهد تصمیم به قتل فروهر سال ۷۴ گرفته شد چون حکومت از جانب او و همسرش احساس خطر میکرد . همچنین در بخشی از کتاب قضیه قتل حسین سرشار دوبلور قدیمی و خواننده اپرا و قتل اشرف السادات برقعی یکی از بستگان مصطفی پور محمدی بررسی میشود و نگاهی هم به سوابق قاضی عقیقی از نزدیکان وزارت اطلاعات انداخته میشود .

 

کتاب «فلاحیان، مردی برای همه فصول جنایت»

نوشته علیرضا نوری زاده،
علی فلاحیان کیست و اتهاماتش چیست؟وی وزیر سابق وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و نماینده ی مجلس خبرگان رهبری است.پلیس بین‌الملل در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۰۷ به درخواست دادگستری آرژانتین مبنی بر دخالت داشتن وی در انفجار مرکز همیاری یهودیان و در مقام رئیس وقت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، حکم جلب بین‌المللی وی را صادر کرده‌است.
🔹وی همچنین به دلیل طراحی ترور میکونوس و محکومیت غیابی در دادگاه کشور آلمان، از قبل تحت تعقیب اینترپل (پلیس بین‌الملل) قرار داشت. نام وی به عنوان متهم فراری به جرم جنایت بر علیه جان و سلامت انسان‌ها، اوباشگری و خرابکاری با درج عکس و مشخصات ظاهری، وزن ۹۲/۵ کیلوگرم و چشم‌ها و موهای قهوه‌ای، در وبگاه اینترپل اعلان شده‌ است.

 

کتاب«ابن سینا، نابغه ای از شرق»

جرج بی کوچ،️مترجم: ذبیح الله منصوری،عبدالله سینا كه در دستگاه استیفای ملك منصور سامانی خدمت می كرد مردی نسبتاً كامل بود و مانند اكثر فضلای بخارا گاهی شعر می سرود و سینا تخلص می كرد.او پس از ازدواج با (ستاره) از او صاحب پسری به نام (حسین) شد. حسین ابن عبدالله یا ابن سینا تا زمان خردسالی از پدرش آموزش دید.اما بعد از سفر از خرمثین به بخارا نزد استاد ابوالعلاء سرخسی به یادگیری تجوید و ترتیل پرداخت و سپس نزد محمود سماح با علم اعداد و حساب آشنا شد.او در نوجوانی نزد اسماعیل زاهد علم فقه و نزد ابوالقاسم زهراوی علم پزشكی را آموخت. سومین معلم ابن سینا در بخارا استادی به نام عبدالله ناتلی بود كه سه علم ایساغوجی،مجسطی وهندسه اقلیدس را به وی آموخت.اكنون ابن سینا دانشمند ریاضی علوم فلسفه و تاریخ بود و در عین حال یكی از مردان ادب نیز به شمار می رفت كه گواهش اشعار فارسی و عربی است. اما پزشكی در شرح حال ابن سینا از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا دردنیا او را در درجه اول به عنوان پزشك می شناسند.

 

کتاب« ۳۷ روز پس از ۳۷ سال»

نوشته دکتر شاپور بختیار،روز ۱۶ ديماه ۱۳۵۷ دكتر شاپور بختيار، همرزم و ادامه دهنده راه مصدق، در سخت ترين شرايط، دولت خود را تشكيل داد و تا ۲۲ بهمن ماه به مدت ۳۷ روز مردانه كوشش كرد تا كشتی طوفان زده ايران را به سر منزل نجات برساند و حكومت قانون را، كه آرمان هميشگی اش بود، جانشين بی قانونی و هرج و مرج سازد. ولی بر اثر يك توطئه عظيم داخلی به كمك قدرت های خارجی، جنبش آزاديخواهانه مردم ايران، كه به تشكيل يك كابينه ملی انجاميده بود، به بيراهه كشيده شد. تلاش دكتر بختيار ناموفق ماند و او مجبور شد كه در سنگر تازه ای به مبارزه بيست و پنج ساله خود برای آزادی و استقلال ايران ادامه دهد.

 

کتاب «نگاهی به شاه»

تازه‌ترین اثر پژوهشی دکتر عباس میلانی، مورخ و پژوهشگر ایرانی مقیم آمریکا است. شاه یکی از شخصیت‌های محوری نیمه دوم قرن بیستم است. نه فقط در ایران بلکه در همه خاورمیانه. سقوط شاه آغازگر تغییراتی است در خاورمیانه و سرآغاز فاجعه‌ای ‌ست به نام انقلاب اسلامی. از سوی دیگر تغییراتی که در زمان شاه ایجاد شد و خود شاه متوجه آن‌ها نبود تغییراتی هستند که جمهوری اسلامی هم با آن‌ها مواجه شده، از جمله جنبش زنان و جنبش دانشجویی. افزون بر این، آنچه درباره شاه تا به حال نوشته شده یا تلاشی است در جهت قدیس‌سازی از شاه یا شیطان سازی از او؛ و بالاخره اینکه خیلی از اسنادی که برای شناختن شاه و دلایل سقوطش لازم بود در سال‌های اخیر شناسایی شده‌اند.

 

کتاب ” خودشناسی با روش یونگ “️ تکنیک رمزواژه

نوشته مایکل دانیلز،️ ترجمه اسماعیل فصیح، نویسنده این کتاب، یک روانشناس و متخصص پاراپایشی انگلیسی است. یک روانشناس منصوب و همکار انجمن روانشناسی انگلیس، پیش از این مدرس ارشد روانشناسی در دانشگاه جان مورز لیورپول بود. خودشناسی به روش یونگ، تکنیک جدیدی از خودشناسی را بر اساس تئوری های روانشناختی کارل یونگ نشان میدهد. “خودشناسی با روش یونگ” با استفاده از تکنیک “رمزواژه”، شيوه جالبی براساس نظريه های روانشناس بزرگ كارل گوستاو يونگ را ارائه میدهد. تکنیک رمزواژه، قادر است تيپهای مختلف روانشناختی را مشخص كند و ساختارها و پويایی شخصيت هر یک از اين تيپها را بررسی نمايد؛ همچنين شناخت وسيع تری از “خود درونی” انسان و ارتباط شخصيتی وی ارائه میدهد…

 

کتاب ” قرآن، کلام محمد “

نوشته دکتر لطف الله روزبهانی،اشاره این کتاب به آیات مکی و آیات مدنی قرآن است. آیات مکی، آیاتی است که محمد بن عبدالله آنها را در مکه نوشته و صرفا رنگ و بوی اصلاحی و انسانی دارد و نوشتن حرفهای خوب؛ برابری، مساوات، کار خیر، مهربانی و… که برای جا افتادن زده و نوشته است، و آیات مدنی، آیاتی است که در مدینه نوشته است و فقط رنگ و حال جنگ و غارت و گردن زدن را دارد. چطور میشود که الله، وقتی فرستاده اش صاحب قدرت نشده، در مکه کلامش رنگ معصومیت و انسانیت دارد و وقتی که او را به مدینه میفرستد و صاحب قدرتش میکند، ۱۸۰ درجه تغییر عقیده داده و کلامش رنگ و بوی خون ریزی و غارت و… دارد…

 

کتاب ” هزار گلخانه آواز “

به کوشش کاظم مطلق و مهدی عابدینی
در این کتاب سعی شده علاوه بر درج محتوای سخنان “محمدرضا شجریان”، مجموعه ای از دیدگاه های وی به صورت موضوعی فراهم آید. مطالب کتاب برگرفته از نوشته ها، مصاحبه ها و سخنانی است که در جراید و وسایل دیگر ارتباط جمعی، آمده است. افزون بر آن، در این مجموعه بخشی از نوارهای رسمی منتشر شده شجریان (شامل اشعار آوازهای خوانده شده) به همراه معرفی ردیفها و دستگاه های آوازی درج گردیده است. پایان کتاب شامل تصاویری از استاد شجریان و تنی چند از هنرمندان موسیقی است.

 

کتاب ” سفر به دل ادیان “

نوشته ن. فخر،یک نمونه پیشنهادی آموزش دین است که در آن یک کودک دوازده ساله ایرانی، در طول سفرهایی که همراه پدرش به نقاط مختلف دنیا انجام میدهد، با عقاید مردم جهان و ادیان بزرگ دنیا بجز اسلام آشنا میشود، و در این مدت هرگز دست از پرسش و کنجکاوی درباره علت باورهای آنها بر نمیدارد. آشنایی با ادیان هندو، جِین، سیک، شینتو، بودایی، یهود، مسیحیت و بهایی. سینا، قهرمان داستان در برخورد با هر دین و عقیده جدید پرسشگری را آغاز میکند تا با ریشه های آن باور آشنا شود.

 

کتاب ” سلطنت، امامت، جمهوریت “
by
نوشته منوچهر جمالی
قرابت و ارتباطی‌ که بین علم و دموکراسی موجود است به مراتب بیشتر از آن است که بعضی‌ مردم تصور میکنند، و آنچه این دو چیز در آن با یکدیگر شریک و شبیه اند، اینست که مبنای هر دو مباحثه آزادانه و ترجیح نهادن آن بر اطاعت اوامر است. در آن دوره ها و در میان آن جماعاتی که متابعت از علم و عقل را ملاک امور قرار نمیدادند و نمیدهند، هیئت ها و مراکزی را به سمت رسمی‌ حافظين معرفت و بیت حکمت میشناختند و میشناسند ، مثل روحانیون و کهنه معابد در مصر قدیم و لاماها در تبت. سرزمینی که در آن چنین اوضاع و احوالی حکمروا باشد، محیط مناسبی است از برای بر پا شدن حکومت مستبدانه یک نفر یا یک حکومت مطلقه یک دسته قلیل؛ زیرا که هر گاه در امور مربوط به عقاید، همگی‌ مجبور باشند از افکار و نیات و تمایلات یک یا چند نفر متابعت کنند، زمام امور عملی‌ و اداری هم تبعا و قهرا بدست این یک یا چند نفر می افتد، و با کمال اسانی‌ اقتدار خود را بر سر مردمان نافذ میسازند. ولکن در ممالکی که مردم آن غالبا از دریچه عقل و علم به اعتقادات و مطالب می نگرند عادت برین جاری میشود که در هر امری از امور دلیل و حجت و برهانی بخواهند که آنها را قانع و راضی‌ کند، و به این اکتفا نکنند که فعلا بزرگ چه فرموده یا عادت و سنت قدیم براین جاری شده است…

 

کتاب ” سیاست، تفکر، تاریخ “

نوشته دکتر رضا داوری اردکانی
کتاب “سیاست، تفکر، تاریخ”، مجموعه مقالات دکتر رضا داوری اردکانی، میباشد که به سیاست، توسعه، تاریخ و تجدد پرداخته است. وی مینویسد این مقالات برای پاسخ دادن به این پرسشند که در سیر تاریخ ما از کجا آمده ایم و به کجا رسیده ایم و چه امکانهایی داریم و به کجا میخواهیم برویم.

 

کتاب ” مدینه فاضله ایرانی، از امام زمان تا امام زمان “

نوشته دکتر رضا آیرملو، “مدینه فاضله”، یکی از معادل های فارسی کلمه ” #اتوپیا ” است. این کلمه در اصل یونانی است و به معنای ” ایده آل ” و بخصوص ” ایده آل اجتماعی ” یا ” جامعه ایده آلی ” است، که در واقعیت و صحنه عمل، قابل تحقق و پیاده کردن نیست. اعتقاد به اتوپیا، همراه با انسان است و همراه با زندگی اجتماعی وی، رنگ و بوی اجتماعی بخود گرفته است. از آن پس این باور ذهنی، همراه با انسان، به اقوام و گروههای اجتماعی و مذهبی راه یافته، و باور ذهنی گروههای مختلف مردم و ملت ها را تشکیل داده است. این همگانی بودن اعتقاد اتوپیایی تا بجایی است که هیچ گروه دینی و قومی و ملتی نیست که به جامعه خیالی چشم ندوخته باشد، و دل در گرو باوری ذهنی از ” ظهور و نجات ” ننهاده باشد. در این شرایط اتوپیا از آسمان خیالی به زمین واقعیت ما نقل مکان میکند و بصورت پیش شرط ایدئولوژی ها در حرکات اجتماعی مردم، نقش های عمده به عهده میگیرد. این کتاب برای توضیح این چگونگی در جامعه ایران فراهم آمده است.

 

کتاب ” مصاحبه با دکتر محمدعلی مجتهدی “

به کوشش حبیب لاجوردی ،
دکتر محمدعلی مجتهدی؛ بنیانگذار دانشگاه صنعتی آریامهر (دانشگاه صنعتی شریف فعلی) که به دلیل مدیریت طولانی مدت دبیرستان البرز در تهران (نزدیک به ۳۵ سال) مشهور است، در میان تحصیل کردگان کشور آوازه ای فراموش نشدنی یافت. او متولد سال ۱۲۸۷ از لاهیجان بود. وی پس از گذرانیدن دوره ابتدایی در گیلان به تهران آمد و پس از اخذ دیپلم، در امتحان اعزام محصل قبول و راهی فرانسه شد. در سال ۱۳۱۴ مدرک لیسانس خود را در رشته ریاضی دریافت کرد و دوره دکترای خود را در دانشگاه سوربن گذراند. مجتهدی در اول مهر ۱۳۱۷ به ایران بازگشت و به عنوان دانشیار ریاضی در دانشکده علوم و دانشسرای عالی استخدام شد. وی دوران خدمت نظام وظیفه خود را در اهواز میگذراند که ایران به اشغال قوای متفقین درآمد. در شرایط جدید از مهر ۱۳۲۰، مجتهدی ضمن تدریس در دانشکده فنی دانشگاه تهران مدیریت شبانه روزی دبیرستان البرز را به عهده گرفت. در مرداد ۱۳۲۳ یعنی سه سال بعد مسئولیت کل دبیرستان به وی واگذار شد. در مدت ۳۵ سالی که وی مدیریت دبیرستان البرز را عهده دار بود، با حفظ این مسئولیت به مدت یک سال در خرداد ۱۳۴۰ ریاست دانشگاه شیراز را متقبل شد. سپس در آذر ۱۳۴۱ برای مدت سه سال مدیریت پلی تکنیک تهران را به عهده گرفت. در آبان ۱۳۴۴ ماموریت یافت

 

کتاب ” ده پرسش و پاسخ پیرامون جنگ ایران و عراق “

نوشته جمشید آریانپور، ۱۰ پرسش پیرامون جنگ ایران و عراق و بررسی مواضع انحرافی جمهوریخواهان ملی در تاریخ خرداد و آبان ماه ۱۳۶۴ برشته تحریر در آمد. همانگونه که خوانندگان ملاحظه می کنند. در بخش های مختلف به مواضع افراد و گروهها و نیروهایی درباره جنگ حضور داشتند می پردازد.

 

کتاب ” سروش مردم “️ اندیشه ها و عقاید محمدرضا شجریان درباره آواز و هنر موسیقی

🔵 به کوشش عرفان قانعی فرد، چه بسیارند کسانی ه از شجریان ، هنر و جایگاهش سخنها بسیار گفته اند ، اما اخلاق ویژه او، این است که کانند بعضی از هنرمندان و اهالی قلم ، از مصاحبه و گفت و گو با رسانه های خبری، حضور در محافل و خودنمایی و مطرح شدن و مطرح ماندن آن هم به هر قیمتی به شدت پرهیز می کند و بدون اغراق ، حتی به سادگی نمی خواهد تن به دیدار بدهد

 

کتاب ” مبارزه به سبک زنانه “️ قدرت زن بودن

لیزا بیور میخواهد به زنان کمک کند تا به پتانسیل های خود دست یابند. پیامی که او در این کتاب در میان میگذارد، با خود آزادی و اطمینان به همراه می آورد و به زنان در تمام سنین کمک میکند تا گام های مثبتی بسوی کمال بردارند. مبارزه به سبک زنانه، درباره قدرت زنی است که باید مبارزه کند و در نبردهای زندگی اش پیروز شود.

 

کتاب ” جنگ ایران و عراق “

نوشته پیر رازو، ترجمه فرهاد طباطبایی
در مقدمه مترجم آمده است: “مطالب زیر خلاصه ای کوتاه از بخشهایی از کتاب جدیدی بنام “جنگ ایران و عراق”، نوشته پژوهشگر فرانسوی است. کتاب بر مبنای مصاحبه با افسران عراقی و گاهی مقامات ایرانی، دولتمردان غربی و از همه مهمتر اسنادی که با سقوط حکومت بعثی در عراق در آرشیو وزارت دفاع آمریکا نگهداری میشود، نوشته شده است… این کتاب تلاش میکند که به چرایی وقوع این جنگ، به درازا کشیدن آن که تبدیل به طولانی ترین جنگ قرن بیستم اش نمود، برندگان و بازندگان اصلی آن و پرسشهایی مانند آن بپردازد. برای ما ایرانیان که در قلب حادثه بوده ایم، بسیاری از حرفهای آن جدید نیست، اما خیلی از حرفها و روایاتش تازگی دارد. کتاب، آمار دقیقی از استعداد ارتش دو کشور و تلفات مالی و جانی هم ارایه میدهد…. ”

 

کتاب«زن بهانه گیر»

نش هیچوقت دلش نمی خواست در هوای طوفانی با کشتی مسافرت کند. اگر هم مجبور میشد تا مفصد اخمهایش تو هم می رفت و ناراحتی می کشید. کسانیکه در حیدرپاشا زندگی می کنند، مجبورند کشتی سوار شوند چون از راه حشکی ارتباط دو قسمت شهر قطع شده است. اکثر مردم حیدرپاشا هم محل کسب و کارشان در استانبول است. بهمین جهت مجبورند مرتب با کشتی در رفت و آمد باشند. زن و شوهر یکروز طوفانی توی استانبول کار داشتند. اعصاب زن خیلی خراب شده بود…

 

کتاب«راهنمای رسیدن به خواسته ها»

همانگونه که برای حرکت یک کشتی در مسیر صحیح، ابزارهایی مانند قطب‌نما، فانوس دریایی، رادار و … ساخته شده تا کشتی را به مقصدش راهنمایی کند، همانگونه که برای هواپیما بسیار مهم است که در هر لحظه، از درست بودن مسیری که در آن است، مطمئن شود و به همین دلیل نیز برج‌های کنترل و ابزاری دقیق برای بررسی مسیر حرکت هواپیما در هر لحظه، ساخته شده است، ما نیز در مسیر حرکت به سمت خواسته‌های‌مان نیاز به ابزاری دقیق برای بررسی لحظه به لحظه مسیرمان و اطمینان از صحیح بودنش داریم.
به همین دلیل پس از تولدمان در این بعد مادی، یک سیستم هوشمند مانند یک مباشر باهوش، در ما به وجود آمد. اگر بتوانید این کتاب را به خوبی درک کرده و در هر لحظه از زندگیتان از آموزش‌های آن استفاده نمایید، یک زندگی رؤیایی برای خود خلق خواهید کرد. وقتی صحبت در مورد قوانین کیهانی می‌شود، سوالی که پیش می‌آید این است که چطور می‌توانیم از این قوانین به نفع خودمان استفاده کنیم؟ این سؤال خوبی برای شروع این کتاب است!!

 

کتاب« مصدق و نهضت ملی ایران»

نوشته ای که پیش روی خواننده است، بخشی از سلسله مقالات مربوط به تاریخ قرن اخیر ایران است که به منظور گسترش آگاهی و بینش سیاسی علاقمندان جنبش رهایی بخش مردم مسلمان ایران و آشنایی ایشان با مبارزین و مبارزات معاصر، توسط عده ای از خواهران و برادران تهیه گردیده است. این نوشته ابتدا به صورت مقاله ای به سمینار سرتاسری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا که در دیماه ۱۳۵۴ برگزار گردید، عرضه شد و پس از آن با در نظر گرفتن بحث های مطروحه درباره آن تکمیل و اکنون انتشار می یابد. با یاری از جانب خداوند پاک، در این نوشته سعی شده است که نقش دکتر مصدق به عنوان یکی از پیشتازان سیاست موازنه منفی در مراحل مختلف حیات سیاسی اش در مقایسه با عملکرد گروههای وابسته به سیاست های غربی و شرقی مورد مطالعه قرار گیرد. در این رابطه کوشیده ایم تا آنجا که در وسعمان بوده است از اسناد و منابع مختلف بهره گیریم…

 

کتاب« ایران کهن»

دو هزار و پانصد سال سلطنت، دو هزار و پانصد سال افتخار، دو هزار و پانصد سال عظمت و جلال. آری تاریخ کهن سرزمین ما در این چند کلمه خلاصه می شود؛ در کلمات افتخار، عظمت و جلال. سرزمینی کهن با تاریخی پرشکوه که همواره در صلح و صفا به سر برده و پیشاهنگ غالب امور بوده است. آنگاه که نیشتر به بطن زمین زده شد و اسرار نهفته در دل خاک برون آمد، آنگاه که آثار باستانی سرزمین ما کشف شدند، نگینی بر تارک تاریخ نشست و آنهمه اسرار و زیبایی و عظمت که زمین در دل خود پنهان کرده بود، به یکباره آشکار شد و همگان را اعم از دوست و دشمن غرق در ستایش و حیرت نمود. برخود می بالیم که سرزمین ما صاحب کهن ترین دین بشری بوده و آنزمان که دیگر اقلیم ها در بربریت و توحش به سر می بردند، یکتاپرستی آیین اجداد ما بوده است و این خود نشانه تمدن و پرهیز از هرگونه پلیدی بود. گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک زمانی شعار پیشینیان ما بوده که دیگران بت های سنگین و رزین را می پرستیدند، گاو و حیوانات دیگر را پرستش می کردند و ما که دو هزار و پانصد سال پیشتر از این دارای چنان تمدن و آئینی بوده ایم، ما که آئینی برتر، صنعتی بالاتر و هنری پیشرفته تر از سایرین داشته ایم، دو هزار و پانصد سال غرق در افتخار بوده ایم.

 

کتاب«سازندگان اهرام ثلاثه»

در کنار رودخانه پربرکت نیل، در سرزمین افسانه ای و باستانی مصر، ساختمانهای شگفت انگیز و پرهیبتی وجود دارد که نام اهرام بر آن نهاده اند. اهرام جادویی و پرعظمت مصر، مظهر قدمت این سرزمین کهنسال می باشد. شگفتی خیره کننده این بناها آدمی را به اعجاب و تحسین واداشته و با آنکه باستان شناسان زیادی به مطالعه و بررسی همه جانبه ای در مورد آنها پرداخته اند، مع الوصف هنوز نیز اسرار ناشناخته بسیاری در دل اهرام نهفته است. اهرام در واقع مقبره فرعونیان یعنی پادشاهان مصر کهن می باشد…

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کتابخانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

http://ketab.bashariyat.org/​