لیست جدید کتابهای منتشر شده در کتابخانه اینترنتی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۱

” توتالیتاریسم “ حکومت ارعاب، کشتار، خفقان،  نوشته هانا آرنت   ترجمه محسن ثلاثی کتابی که به صورت کامل شکل گیری جنبش های توتالیتر را در کشورها به خصوص پس از جنگ جهانی اول و تحلیل رفتن حکومت های پارلمانی و به دنبال آن، انواع و اقسام بیدادگری نوین، از دیکتاتوری های فاشیستی و نیمه فاشیستی گرفته تا دیکتاتوری های تک حزبی و نظامی، و سرانجام، استقرار به ظاهر پایداری حکومت های توتالیتر بر پایه پشتیبانی توده ای، مورد بررسی قرار می دهد.

” خیام و این جهان فرسوده “ نوشته سیاوش اوستا ، سرگذشت حکيم عمر خيام نيشابوری و دو يار مهربان او حسن صباح و خواجه نظام الملک، در ۲۸ اردیبهشت ‌ماه سال ۴۲۷ خورشیدی در محله سپاهان شهر نیشابور در دامن بانو زهرا فرزندی چشم به جهان گشود که همان فرزند سال‌ ها بعد چشم جهان و جهانیان را برای همیشه به روی اسرار بسیاری گشود.

” تاریخ طبیعی دین “ نوشته دیوید هیوم که از فیلسوفان اسکاتلندی و از پیشروان مکتب تجربه‌ گرایی بود. تقریبا همه فیلسوفان بر این اتفاق نظر دارند که او بزرگ‌ ترین فیلسوف تاریخ بریتانیا و مکتب تجربه ‌گرایی بوده‌ است. زمانی که به الحاد متهم شد گفت: “باید بگویم که کفر خود را می‌پذیرم”. او کسی بود که بر کانت تاثیر بسیاری گذاشت. این جمله کانت معروف است که : “هیوم من را از خواب جزم اندیشم بیدار کرد”.

” آشنایی با سقراط “ نوشته پل استراترن  از مجموعه‌ آشنایی با فیلسوفان توسط علی جوادزاده به فارسی ترجمه شده و این اثر به شرح زندگی “سقراط”، نوشته‌ های او، زمان ‌نگاری وقایع مهم فلسفی، تقویم زندگی و عصر “سقراط” می ‌پردازد. آشنایی با سقراط، کتابی است ساده و روان، برای آشنایی با یکی از بزرگترین فیلسوفان تاریخ جهان و موثرترین افراد بشری است که در سری مجموعه آشنایی با فیلسوفان برای فهم شیرین اما به صورت کم حجم و نسبتا عمیقی از زندگانی و آرای این فلاسفه نوشته شده است.

” بدهی استخوان ها” در طول جنگ با دی هارا ، ابیگل که دختر ساحره ای است اما خودش قدرتی نداره ، به دژ جادوگران می ره و تقاضای ملاقات با ” زدیکوس زول زوراندر” جادوگر مرتبه اول رو می کنه و …

اسرار خانه سدان  “به موضوع اسناد و مدارک جاسوسی انگلیس در جریان ملی شدن شرکت نفت در سال ۱۳۳۰ پرداخته است. در پی تصویب طرح ملی کردن صنعت نفت در سال ۱۳۳۰ و تعین هیاْت شش نفری بعنوان هیئت مدیره موقت شرکت نفت از طرف دکتر مصدق، شرکت نفت جنوب وابسته به دولت انگلیس که اداره صنایع نفت را عهده دار بود از هیچ اقدامی در جهت ایجاد انواع کارشکنی ها و اختلال در این صنعت فروگذار نکرد.

”پیرامون قرآن و جهان بینی و فلسفه سیاسی “«پرسشهای‌عبادعموزاد پـاسخهای‌نیماحق‌پـور» ویژگی بارز در پرسشهای این کتاب آموزندگی آنهاست چرا که برآمده از مطالعه بسیار و عمیق نویسنده است .البته حق پور مدعی نیست که قرآن همه چیز را بیان کرده بلکه می‌نویسد: «قرآن مدعی است که «تبیان لکل شیء» است یعنی بیانگر همه چیز! اما بواقع قرآن بیانگر همه چیز نیست، پس این مدعا از چه روست؟! کلید فهم در «شیء» می باشد که به فارسی آن را «چیز» ترجمه می‌کنند.

 “قاتل خون آشام” سرهنگ جورج، رئیس دسته کارآگاهان سرویس مخفی پلیس پشت میز کنفرانس نشسته بود و چند نفر از بزرگان اداره بر روی مبل های دسته طلایی و زیبا نشسته بودند و به حرفهای جورج گوش میدادند: گوش کنید باز اسرار مخفی در پشت پرده خونین پنهان شده ما هنوز هم درست از جریان بطور کامل اطلاع کافی نداریم اما بطوریکه پلیس بین المللی به ما خبر داده است در بند هنک کنگ گروه ناشناسی که می توان آنها را یکی از قوی ترین باندهای بین المللی نامید، پنهان از پلیس محلی، به کارهای غیرقانونی دست زده اند و…

 “جاسوس دوجانبه” نویسنده:لکساندر کلین داستانی پرهیجان از یک عملیات جاسوسی طولانی و پر خطر. اریک اریکسن قهرمان کتاب در پوشش دوستی و نزدیکی با نازی‌ها، به نفع متفقین جاسوسی می‌کند. باید هر قدم را در راه دراز و خطرناکی که در پیش دارد با شجاعت و احتیاط جلو بگذارد. کوچکترین لغزش به قیمت جانش تمام خواهد شد. از این قهرمانان در دورۀ جنگ جهانی دوم کم نبوده‌اند…

”تاریخ تمدن جدید دنیا و ایران” تمدن مجموعه تدابیریست که انسان برای رفع احتیاجات مادی و معنوی خود اتخاذ می کند و به وسیله آن بر طبیعت و موانع و مشکلات آن تسلط می یابد. چون نوع معیشت و حوائج مادی و نفسانی اقوام با یکدیگر تفاوت دارد و استعداد و میزان و هوش و ذکاوت فطری افراد نیز در نقاط مختلف یکسان نیست. از همان اوانیکه انسان به شهرنشینی خو گرفت،

“قهرمانِ هزار چهره” نوشته‌ی جوزف کمپبل با تلفیق بینش روانشناسی مدرن و درک انقلابی جوزف کمپبل از اساطیر تطبیقی، میلیون ها خواننده را تحت تأثیر قرار داده است. در این صفحات، کمپل سفرنامه قهرمانی را به تصویر می کشد، یک جنبه جهانی از ماجراجویی و تحول که تقریبا در تمام سنت های اسطوره ای جهان جریان دارد.

یعقوب  لیث” نوشته محمد ابراهیم باستانی پاریزی ،یعقوب لیث صفاری یکی از سرداران بزرگ ایران و بنیانگذار سلسله صفاریان بود. یعقوب بن لیث صفاری از قریه قرنین در سیستان بود. پدر یعقوب رویگر بود یعقوب نیز در اوایل مانند پدر رویگری می کرد چون به سن رشد رسید به دلیل شجاعت و دلاوری عده ای از عیاران او را به سرداری خود برگزیدند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از کتب می توانید از سایت کتابخانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران بازدید فرمائید:

http://ketab.bashariyat.org/